• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
11

کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو

  • کد خبر : 48394
  • 02 جولای 2023 - 15:46
کتاب کیمیاگر

کتاب کیمیاگر یک کتاب انگیزشی و جزو رمان­های پرفروش اواخر قرن بیستم به شمار می ­رود که در سال ۱۹۸۸ میلادی منتشر و به ۸۳ زبان ترجمه شده است.

پائولو کوئیلو ادعا می کند این رمان را با الهام از داستانی در هزار و یک شب با نام قصه دو رویا بین نوشته است.

کتاب  کیمیاگر خواننده را ترغیب می کند که از تعلقات و وابستگی ها  رها شود  و سفری  را آغاز کند ، که باعث پیدا کردن شناخت بیشتر و بهتر در خود می شود.

خلاصه داستان کتاب کیمیاگر

داستان کیمیاگر، ماجرای پسری اسپانیایی به نام سانتیاگو است  که در شهر زیبای آندلس زندگی می کند و به چوپانی مشغول است او به گله اش علاقه زیادی دارد و معتقد است که گوسفند هایش فقط به آب وغذا فکر می کنند. هیچ وقت متوجه سرسبزی طبیعتی که در آن هستند نمی شوند و غروب را نمی بینند ونمیتوانند از آن  تعریف کنند اما با علاقه زیادی  در کنار گوسفندانش سفر می کند.

سانتیا گو سواد خواندن و نوشتن دارد و تا سن ۱۶ سالگی در صومعه آموزش دیده است  وی  از  کودکی آرزو داشته  که دور دنیا را ببیند و کشف کند و شناخت کاملی از خود واقعی اش و خدا پیدا کند ، به همین دلیل  چوپانی را انتخاب می کند.

یک شب سانتیاگو گوسفندانش را به کلیسایی متروک می برد و برای بار دوم خوابی می بیند و  ذهنش به شدت مشغول این خواب می شود در همین حین پیرزنی کولی را می بیند که در تعبیر خوابش به او کمک می کند.

اما سانتیاگو به حرف های پیرزن توجه خاصی نمی کند و به زندگی اش ادامه می دهد تا اینکه بر طبق یک سری اتفاقات با پیرمردی ملاقات می کند که زندگی اش را به طور کلی تغییر می دهد و تصمیم می گیرد به دنبال رویای شخصی اش برود ….

خواندن کتاب کیمیاگر به چه کسانی پیشنهاد می شود ؟

کتاب کیمیاگر به کسانی که میخواهند زندگی خود را کشف کنند و رویای خود را فراموش کرده اند و درگیر یک زندگی ساده و تکراری شده اند و میخواهند بدانند که افسانه شخصی شان چیست و چگونه باید به آن برسند و آن هایی که علاقه مند به سلوک و طی کردن مسیر تکامل روح خود هستند، پیشنهاد می شود.

جمله هایی زیبا از کتاب کیمیا گر

-اگر باور به نداشته های تان را شروع کنید ، تمایل خود را برای تلاش جهت دستیابی به آن ها از دست خواهید داد.

– وقتی تلاش می کنیم از آن چه هستیم ، بهتر باشیم ، همه چیز در اطراف ما نیز بهتر می شود.

– راز زندگی این است که اگر هفت بار به زمین خوردی ، هشت بار برخیزی .

– همه روی زمین گنجی دارند که در انتظار آن هاست.

درسی که از کتاب کیمیاگر می توان گرفت

هر انسانی برای کاری خاص به این دنیا می آید و در صورتی  که موفق به انجام آن شود به سعادت رسیده

است ، چه خوب است  که از طریق دریافت نشانه ها مسیر اصلی زندگی مان را پیدا کنیم و با توجه به سختی راه به هدف و رویای خود تحقق ببخشیم و برای رسیدن به اهدافمان تسلیم نشویم.

تحلیل و بررسی کتاب : زهرا رضایی نژاد

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=48394

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.