• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

آمریکا تحریم چند شرکت داروسازی ایرانی را برداشت

  • کد خبر : 10320
  • 16 دسامبر 2019 - 11:13

علی رضا کلاهی عضو اتاق بازرگانی با اشاره به لغو تحریم چند شرکت دارویی گفت: در چند روز گذشته من با چند نفر از مدیران شرکت‌های دارویی خارجی صحبت کردم و آنها اعلام کردند که چند شرکت دارویی آمریکایی با وزارت خزانه‌داری مکاتبه کرده و توانستند مجوزهای لازم را برای صادرات دارو و غذا به ایران را بگیرند و حتی اسامی چند بانک را جهت و انتقال مالی به این وزارتخانه دادند که وزارت خزانه‌داری آمریکا دو بانک ایرانی را قبول کرده و سه بانک ترکیه‌ای را رد کرده است.

لغو تحریم چند شرکت دارویی

عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: در چند روز گذشته من با چند نفر از مدیران شرکت‌های دارویی خارجی صحبت کردم و آنها اعلام کردند که چند شرکت دارویی آمریکایی با وزارت خزانه‌داری آمریکا مکاتبه کردند و توانستند مجوزهای لازم را برای صادرات دارو و غذا به ایران را بگیرند و حتی اسامی چند بانک را جهت و انتقال مالی به این وزارتخانه دادند که وزارت خزانه‌داری آمریکا دو بانک ایرانی را قبول کرده و سه بانک ترکیه‌ای را رد کرده است. اگر الان با دست خودمان از چارچوب نظام بانکی جهانی خارج شویم عملا این راه را نیز خواهیم بست، یکی از دفاع‌های ما در جامعه بین الملل این است که آمریکا برخلاف قوانین بین‌المللی ما را تحریم کرده است اما اکنون خودمان نیز داریم یکی از اصلی‌ترین قوانین بین المللی را نقض می‌کنیم.

لغو تحریم چند شرکت دارویی توسط آمریکا

 عضو اتاق بازرگانی تهران در خصوص اثرات عدم اجرا شدن قانون بین المللی FATF بر اقتصاد ایران گفت: روز گذشته مهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که ما از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران حمایت نمی‌کنیم و اگر قرار است ایران تنبیه و تحریم شود باید این اقدام زیر نظر سازمان ملل و جامعه جهانی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ‌موضوع FATF نیز یک قانون جهانی است ما باید بالاخره تصمیم بگیریم که آیا می‌خواهیم کشوری باشیم که فارغ از تحریم آمریکا و ترامپ با جهان ارتباط داشته باشیم یا خیر؟ آیا می‌خواهیم در چارچوب قوائد جهانی بازی کنیم یا خیر؟ این موضوع خیلی ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد که امروز اینقدر کشور را درگیر خودش کرده است.

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: FATF یک مکانیزم تعریف شده در دنیا برای مبارزه با پولشویی است و هر کشوری که می‌خواهد در جامعه جهانی حضور داشته باشد باید این قانون را اجرا کنند ما ادعا می‌کنیم که تحریم‌های آمریکا ظالمانه و غیرقانونی است که این موضوع مورد تایید بیشتر کشورهای دنیا است اما حالا می‌خواهیم با دست خودمان برچسب قانون شکنی را روی پیشانی خود بچسبانیم.

وی در پاسخ به این پرسش که اکنون بانک مرکزی ایران تحریم است و نقل و انتقال مالی انجام نمی‌شود پس عدم عضویت در این کنوانسیون چه تاثیری بر وضعیت فعلی خواهد گذاشت گفت: اکنون در بحث واردات غذا و دارو ما نقل و انتقالات بانکی داریم و چند بانک ایرانی خارج از کشور این کار را انجام می‌دهند با عدم اجرای قانون مبارزه با پولشویی همین اندک نقل و انتقالات نیز از دست خواهد رفت و در واردات غذا و دارو با مشکل مواجه خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=10320

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.