• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10

چه دمنوش‌هایی برای کاهش وزن بخوریم

  • کد خبر : 13073
  • 27 ژانویه 2020 - 16:58

لاغر بودن و داشتن اندامی زیبا یکی از آرزوهای همه‌ی افراد است، به همین خاطر لاغری به یکی از بحث‌های داغ این روزها تبدیل شده است. افرادی که چاق هستند اکثراً به راه‌های مختلفی از جمله  خوردن دمنوش  روی می آورند و شاید این سوال در ذهنشان بیاید که چه دمنوش‌هایی برای کاهش وزن بخوریم. خوردن دمنوش یکی از راه‌‌‌های مناسب و سالم برای کاهش وزن است.

چه دمنوش‌هایی برای کاهش وزن بخوریم

یکی از راه‌های خوبی که باعث چربی‌سوزی می‌شود، استفاده از نوشیدنی‌ها و دمنوش‌های گیاهی و طبیعی است. گیاهان دارویی و دمنوش‌های لاغری تاثیر زیادی در پاک‌‌سازی بدن دارند، چرا که گیاهان دارویی سوخت و ساز بدن را زیاد کرده و با بیشتر کردن حجم ادرار و دفع آن، باعث بهبود دستگاه گوارش می‌شوند. اگر ما بدانیم چه دمنوش‌هایی برای کاهش وزن بخوریم قطعا نتیجه بهتری برای کاهش وزن خواهیم گرفت.

چه دمنوش‌هایی برای کاهش وزن بخوریم

دمنوش چای ترش

از قدیم چای به عنوان یکی از نوشیدنی‌هایی که باعث چربی‌سوزی می‌شود شناخته شده است و یکی از بهترین دمنوش‌های لاغری، چای ترش می‌باشد. چای ترش علاوه بر دفع چربی‌ها، باعث تقویت عضلات نیز می‌شود. برای تهیه‌ی این دمنوش عالی، بعد از آنکه آب جوشید مقداری گل چای ترش را در آب بریزید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه با شعله‌ی کم بجوشد، سپس شعله را خاموش کنید و ۱۰ دقیقه به آن اجازه دهید تا کامل دم بکشد. چای ترش را می‌توان خنک هم نوشید.

دمنوش دارچین

تحقیقات زیادی نشان داده‌اند که دارچین تاثیر زیادی بر قند خون بدن دارد و می‌تواند میزان سطح قند خون را مدیریت کند، قند خون تاثیر مستقیمی بر وزن و احساس گرسنگی دارد. قند خون یکی از فاکتورهای تعیین کننده‌ی انرژی بدن است چرا که هر قدر انرژی ما بیشتر باشد، تمایل بیشتری به ورزش کردن و فعالیت‌های جسمی خواهیم داشت. هر چقدر قند خون متعادل‌تر باشد کمتر دچار اشتهای کاذب می‌شویم. پس یکی از بهترین دمنوش‌های لاغری دمنوش دارچین می‌باشد. برای تهیه دمنوش دارچین به پودر دارچین و یک تکه از چوب دارچین احتیاج داریم.

ابتدا آب را بجوشانید سپس در یک لیوان یک قاشق پودر و تکه‌ای از چوب دارچین را بریزید و سپس آب جوشیده را روی آن‌ها بریزید، و درب آن را بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه به آن حالت بماند. حال می‌توانید دمنوش‌تان را میل کنید.

دمنوش چای سبز و زنجبیل

چای سبزبه دلیل داشتن ماده‌ای به نام پلی فنل باعث سرعت بخشیدن به روند لاغری و کاهش وزن می‌شود. چرا که پلی فنل به نام کاتچین در چای سبز، میزان چربی اضافی خون را کاهش می‌دهد و باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. از مزیت‌های زنجبیل نداشتن کالری و دادن احساس سیری به آدم است و به علت افزایش سوخت وساز بدن باعث کالری سوزی در بدن می‌شود. ترکیب زنجبیل به چای سبز باعث می‌شود عطر و طعم بی‌نظیری به چای داده شود و چون چای سبز طبع سردی دارد با مخلوط کردن آن با زنجبیل که طبعش گرم است، دمنوش ما متعادل می‌شود.

دمنوش زیره

دمنوش زیره یکی از بهترین دمنوش‌های لاغری بوده که حتما باید در لیستمان برای اینکه چه دمنوش‌هایی برای کاهش وزن بخوریم قرار بگیرد. این دمنوش برای از بین بردن چربی‌های شکم بسیار مناسب است و موجب افزایش سوخت و ساز(متابولیسم) بدن می‌شود، همچنین زیره گیاهی گرم و ضد نفخ است که مصرف آن به افراد چاق توصیه می‌شود. بهترین زمان برای مصرف این دمنوش نیم ساعت قبل از وعده‌ی اصلی غذایی است. برای تهیه‌ی آن، یک قاشق پودر زیره را در یک قوری همراه آب به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید و سپس اجازه دهید دم بکشد.

دمنوش جنسینگ

جنسینگ محرکی برای افزایش سوخت و ساز بدن است جنسینگ موجب می‌شود بر خستگی غلبه کنید و انرژی و توانایی ذهنی را نیز بالا می‌برد جنسینگ کمک می‌کند انرژی مورد نیاز برای ورزش کردن را به دست بیاورید و همچنین با متعادل نگه داشتن قند خون، برای کاهش وزن بسیار موثر است. برای تهیه‌ی دمنوش جنسینگ یک قاشق چای خوری ریشه‌ی خرد شده‌ی جنسینگ را در لیوان بریزید و به آن آب جوشیده را اضافه کنید، بعد از گذشت ۱۰ دقیقه می‌توانید دمنوش را میل کنید در صورت تمایل می‌توانید مقداری عسل یا لیمو به آن اضافه کنید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=13073

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.