• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
8

آموزش روش های لاغری سریع با ۱۰ نکته کلیدی

  • کد خبر : 14679
  • 19 فوریه 2020 - 12:05

گرچه لاغری هدفی نیست که در یک الی دو هفته پی آن بگردید و قطعاً به آن برسید، اما این دستورالعمل‌ها که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد تا حدود زیادی به شما روش های لاغری سریع را اموزش خواهد داد.

روش های لاغری سریع

قطعاً لاغر شدن و کاهش چربی بدن، فرآیندی پیچیده است و مستلزم نکات بسیاری است که پیش از این در مطالب گوناگون و پرشماری به آن‌ها اشاره کرده‌ایم اما در این مطلب می‌خواهیم خلاصه‌ای از نکات ویژه را برای شما بگوییم که روش های لاغری سریع برای شما ممکن شود.

روش های لاغری سریع

اگر شما هم تا به‌ حال دست روی دست گذاشته بودید و برای شروع کاهش وزن منتظر شنبه‌ای بودید که هرگز نیامد، این مطلب را بخوانید چراکه با توجه به ۱۰ نکته طلایی، قطعا روش های لاغری سریع ما به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد.

۱٫  از گرسنگی پرهیز کنید!

شاید زمانی که احساس گرسنگی می‌کنید اولین چیزی که به ذهنتان می‌آید این باشد: “آفرین به من، دارم چربی میسوزونم!” اما شما سخت در اشتباهید! گرسنگی مشکلات زیادی برای شما به وجود می‌آورد که ازجمله آن‌ها مقاومت بدن در برابر مصرف چربی است! همچنین وقتی گرسنه می‌شوید، زمانی که چشمتان به غذا بیفتد بسیار بیشتر از حالت عادی غذا می‌خوردید. نرسیدن مواد غذایی به مدت طولانی و گرسنه ماندن شما، سرعت کاهش وزن را کند و یا حتی متوقف می‌کند.

از گرسنگی پرهیز کنید

۲٫ از فیبرها و موادغذایی دیرهضم استفاده کنید

هرچه می‌خواهید بخورید، از نوع دیرهضم آن بخورید. کربوهیدرات‌های دیرهضم مانند نان‌های سبوس‌دار و برنج قهوه‌ای را جایگزین انواع سفیدشان کنید. این مواد غذایی دیرهضم، انرژی خود را به‌آرامی در خون آزاد می‌کنند و درنتیجه کمتر به شکل چربی ذخیره خواهند شد. علاوه بر این، شما را بیشتر سیر نگه می‌دارند.

فراموش نشود از فیبرها و سبزیجات به فراوانی استفاده کنید. این مواد غذایی علاوه بر اینکه ویتامین‌ها و املاح معدنی موردنیاز شما را تأمین می‌کنند، باعث سیری بیشتر شما نیز می‌شوند و تحمل رژیم را برایتان آسان خواهند کرد.

فیبرها و موادغذایی

۳٫ دور مواد غذایی بی‌ارزش را خط بکشید

مواد غذایی بی‌ارزشی مانند قند و شکر، سوسیس و کالباس، سس مایونز، نوشیدنی‌های مصنوعی و پرکالری هیچ ارزشی برای شما نخواهند داشت. این مواد غذایی که چگالی انرژی بالایی دارند، با همان مقدار کم می‌توانند انرژی زیادی را وارد بدن شما کنند و باعث چاقی شما شوند.

یادتان باشد بسیاری از مواد غذایی آماده، حاوی قند، شکر، چربی‌های مضر و چنین موارد بی‌ارزش و مضری هستند. پس سعی کنید از مواد غذایی آماده استفاده نکنید و خودتان غذا درست کنید. اگر مجبور به استفاده از آن‌ها شدید، حتماً اطلاعات غذایی محصول را بخوانید و بهترینشان را انتخاب کنید.

مواد غذایی بی‌ارزش

۴٫ متنوع و سالم غذا بخورید

اصلاً نیازی نیست برای کاهش وزن هیچ گروه غذایی را از برنامه خود حذف کنید. بدن شما به کربوهیدرات (قندها)، چربی و پروتئین نیاز دارد و حذف هیچ‌کدام جایز نیست. فقط باید انواع مضر آن‌ها را کنار بگذارید که در بخش قبلی صحبت شد. محدودیت در گروه‌های مواد غذایی شما را با مشکل فقر املاح معدنی و ویتامین مواجه می‌کند. همچنین کاهش افراطی کربوهیدرات و چربی، بدن شما را در برابر کاهش وزن مقاوم می‌کند!

غذاهای سالم

۵٫ آب زیاد بخورید

خوردن آب زیاد شما را در طول اجرای رژیم، سرحال‌تر و با نشاط تر نگه می‌دارد. همچنین با مصرف حداقل ۸ لیوان آب در روز، معده شما پر خواهد شد و احساس سیری بیشتری خواهید داشت. آب زیاد طراوت پوست شما را نیز حفظ خواهد کرد.

آب زیاد بخورید

۶٫ آهسته غذا بخورید

زمانی که شما غذا می‌خورید و معده شما در حد سیری پر می‌شود، پیامی به مغز می‌فرستد. مغز نیز پس از آن فرمان می‌دهد که دست از غذا خوردن بکشید. زمانی که تند غذا می‌خورید، در فاصله این فعل و انفعالات مقدار زیادی غذای اضافه می‌خورید. با آرام غذا خوردن به موقع از غذا خوردن دست می‌کشید. ضمن اینکه آرام غذا خوردن و خوب جویدن غذا، سبب می‌شود لذت بیشتری از غذای خود ببرید و طعم آن را بهتر حس کنید.

آهسته غذا بخورید

۷٫ تحرک و فعالیت بدنی کافی داشته باشید

شما برای لاغری تا عید ۹۸ که زمان زیادی به رسیدنش نمانده، حتماً باید میزانی از انرژی چربی‌های خود را از طریق ورزش کردن مصرف کنید. در این رابطه به چند نکته زیر توجه کنید:

به‌طور کلی سعی کنید در هفته حداقل ۳ روز به مدت نیم ساعت ورزش منظم را در برنامه داشته باشید؛ اما اگر تا عید ۹۸ فرصت زیادی برای لاغری نمانده، پس تعداد این روزها را افزایش دهید. ورزش‌های استقامتی مانند تمرینات بدنسازی به همراه تمرینات هوازی و همچنین تمرینات اینتروال تأثیر زیادی در کاهش وزن خواهند داشت. برای نتیجه بهتر و اصولی‌تر، بهتر است طبق برنامه ورزشی مربی و یا کارشناس فیزیولوژی ورزشی پیش بروید.

افراط در ورزش کردن و تمرین غیراصولی یا حتی هماهنگ نبودن ورزش و تغذیه، ممکن است به‌جای چربی‌های شما، پروتئین ماهیچه‌های شما را مورد هدف قرار دهد، درنتیجه داشتن برنامه‌ای غذایی در کنار برنامه ورزشی بسیار حائز اهمیت است.

تحرک و فعالیت بدنی

۸٫ خوب بخوابید تا وزن بیشتری کم کنید!

منظور از خوب خوابیدن زیاد خوابیدن نیست؛ بلکه منظور، به اندازه و به‌موقع خوابیدن است. خواب کم و خواب بیش از حد زیاد، هر دو به‌گونه‌ای باعث چاقی می‌شوند. خواب زیاد از تحرک شما کم می‌کند و در شما کسلی ایجاد خواهد کرد. در مقابل، خواب کم و بد موقع نیز برای کاهش وزن شما مانعی بزرگ است.

اگر شب‌ها خوب نمی‌خوابید و در عوض در روز می‌خوابید و یا اگر روزانه کمتر از ۷ ساعت می‌خوابید، روند کاهش وزن شما کند خواهد شد. اگر خواب خوبی ندارید حتماً باید به فکر باشید و راه‌های داشتن خواب خوب را بیابید.

روش های لاغری سریع برای لاغری خوب بخوابید

۹٫ استرس را کنار بگذارید تا بهتر وزن کم کنید

استرس با آزادسازی هورمون‌های خاصی در بدن، فرآیند چربی سوزی را کند خواهد کرد. این اتفاق نیز مانع بزرگی برای لاغری تا عید ۹۸ است؛ چراکه فرصت کم باقی‌مانده تا نوروز، شاید در شما استرس ایجاد کند.

اما کمی به خودتان بیاید. هیچ چیزی مهم‌تر از احساس خشنودی خود شما نیست! زمانی که از روند کاهش وزن خود لذت نبرید هیچ دستاوردی ندارید. با لذت و امید به آینده و بدون هیچ استرسی، به رژیم غذایی خود پایبند باشید و مطمئن باشید این‌طور بهتر و سریع‌تر به نتیجه دلخواهتان خواهید رسید. نگرانی و استرس شما چیزی را درست نمی‌کند.

روش های لاغری سریع استرس را کنار بگذارید

۱۰٫ با دوستان خود وزن کم کنید

قطعاً انجام هر کاری به صورت گروهی اثربخش‌تر خواهد بود. اگر بتوانید همراه گروهی از دوستانتان رژیم لاغری بگیرید، در این مدت کوتاه تا نوروز ۹۸ بیشتر لاغر می‌شوید. انگیزه‌ای که در یک گروه افراد به هم می‌دهند و حس رقابتی که در این گروه ایجاد می‌شود محرک فوق‌العاده‌ای برای پیگیری بیشتر برنامه غذایی خواهد بود و افراد به سختی به خود اجازه تخلف می‌دهند.

روش های لاغری سریع با دوستان خود وزن کم کنید-min
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=14679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
  1. عااااالیییی، مرسی از مطالب خوبتون

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.