• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
9

تازه ترین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در اروپا

  • کد خبر : 18067
  • 15 آوریل 2020 - 15:20

همزمان با عبور تعداد مبتلایان ویروس کرونا در جهان از مرز ۲ میلیون نفر، مسئولان درمانی اسپانیا، بلژیک و سوئیس نیز آمار جدیدی از مبتلایان و قربانیان این ویروس  در اروپا را  ارائه کردند.

آمار مبتلایان کرونا در اروپا

روند افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا، سوئیس و بلژیک همچنان ادامه داشته و شمار کل مبتلایان در این قاره از ۱ میلیون نفر عبور کرد.

آمار مبتلایان کرونا در اروپا

«سرویس سلامت عمومی فدرال» بلژیک امروز (چهارشنبه) اعلام کرد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۲۴۵۴ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

این سازمان با صدور بیانیه‌ای گفت، از روز گذشته تا کنون همچنین ۲۸۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بلژیک جان خود را از دست داده‌اند. بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به ۳۳۵۷۳ نفر و شمار قربانیان آن نیز به ۴۴۴۰نفر افزایش یافت.

اداره فدرال بهداشت عمومی سوئیس نیز گزارش داد از روز گذشته تا کنون ۲۹۵ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا ثبت شده است. بر اساس آمار زنده‌ای که روی وبگاه «تریبون دو ژنو» قرار گرفته، تعداد کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ۲۵۹۹۴ نفر افزایش پیدا کرده است.

همچنین با جان باختن ۳۷ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری، تعداد کل قربانیان آن در سوئیس به ۱۱۸۳ نفر رسیده است. در اسپانیا علی‌رغم کاهش نسبی تعداد جان‌باختگان روزانه در کنار تدابیر جدی پیشگیرانه درمانی، آمار ابتلا به ویروس کرونا در این کشور همچنان رو به افزایش است.

نیمی از آمار قربانیان کرونا متعلق به اروپاست

وزارت بهداشت اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۵۰۹۲ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، همچنین از روز گذشته تا کنون ۵۲۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به دیروز شاهد کاهش جزئی است.

با احتساب آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۱۷۷۶۳۳ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۱۸۵۷۹ تن افزایش یافت. برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند از مرز ۲ میلیون نفر فراتر رفته که سهم قاره اروپا از این میان، کمی بیش از ۱ میلیون نفر یعنی نیمی از تعداد کل مبتلایان در جهان است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=18067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. عالی بود. مرسی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.