• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
3

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال

  • کد خبر : 54279
  • 01 می 2024 - 10:51

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال رایگان شد؛ خبری که از اواخر سال گذشته مرتبا از سوی مسوولان وزارت بهداشت اعلام و بر آن تاکید شده؛ طرحی که بر اساس آن تمام بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی موظف شدند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال تحت پوشش بیمه را به صورت رایگان انجام دهند.

درمان رایگان کودکان

اجرای درمان رایگان کودکان

این اقدام در راستای سیاست‌های دولت و وزارت بهداشت در جهت ارائه خدمات درمانی مناسب و ارزان قیمت به آحاد مردم صورت گرفت و اکنون به مرحله اجرا درآمده است. در این گزارش چگونگی اجرای درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان در بیمارستان کودکان مفید به تصویر کشیده شده است.

بیمارستان کودکان مفید؛ صف واحد ترخیص و جمله‌ای که نگاه مراجعه کنندگان را جلب می‌کند: «با دستور مقام عالی وزارت بهداشت، در این مرکز هزینه خدمات درمانی کودکان زیر ۷ سال دارای بیمه پایه رایگان می‌باشد.»…

ارائه خدمات درمانی مناسب و ارزان

سید مهدی هاشمی باجگانی افزود: این اقدام در راستای سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی جهت ارائه خدمات درمانی مناسب و ارزان قیمت به آحاد مردم صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: از امروز هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ کلیه بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تابعه دانشگاه مکلف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده را به صورت رایگان انجام دهند.

رایگان شدن درمان کودکان درمناطق محروم و روستایی

هاشمی خاطرنشان کرد:رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال به ویژه درمناطق محروم و روستایی در شورای عالی بیمه، مصوب شده است.

وی ادامه داد: مردم در صورت مشاهده تخلف از اجرای این طرح در بیمارستان‌های دولتی با شماره ۱۹۰ یا ۱۰۰۰۲۵۳۵ تماس بگیرند.

هزینه‌های کمرشکن سلامت و گام دولت برای ارزان کردن درمان

هزینه‌های درمان بیماری بویژه بیماری‌های سخت وصعب‌العلاج و همچنین تامین داروهای گران قیمت همواره رنجی مضاعف بر رنج بیماری به ویژه برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده و بر همین اساس هم هزینه‌های کمرشکن سلامت و لزوم کاهش سهم جیب بیماران در پرداخت این هزینه‌ها، همواره محل بحث مسوولان و حتی قوانین توسعه‌ای در ادوار مختلف بوده است.

به اذعان مسوولان سلامت کشور در دوره‌های مختلف، کم نیستند تعداد بیمارانی که یا به بهانه هزینه‌ها، قید درمان را می‌زنند و یا با وجود داشتن بیمه درمانی، اما در پرداخت هزینه‌ها ناتوانند و پس از ترخیص راهی مددکاری بیمارستان شده و منتظر تایید تخفیف هزینه‌ها می‌مانند.

در همین راستا چندی قبل بود که رییس مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن تاکید بر لزوم لحاظ راهکارهایی جهت محافظت مالی از خانواده‌ها در برابر مخارج کمرشکن سلامت، اعلام کرد که «در سال ۱۴۰۰، خانواده‌های ایرانی به میزان ۲.۴۲ درصد با این هزینه‌ها مواجه شده‌اند.»

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=54279

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.