• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

ایران دومین کشور دارای طرح پلاسما درمانی کووید ۱۹ در دنیا است

  • کد خبر : 21141
  • 27 ژوئن 2020 - 14:49

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: ایران دومین کشور دارای طرح پلاسما درمانی کووید ۱۹ در دنیا است و آمریکا در این زمینه یک پله بعد از ایران قرار دارد.

ایران دومین کشور طرح پلاسما درمانی

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: ایران دومین کشور دارای طرح پلاسما درمانی کووید ۱۹ در دنیا است و آمریکا در این زمینه یک پله بعد از ایران قرار دارد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی، نخستین جلسه هیات امنای موسسه آموزشی پژوهشی طب انتقال خون در سال ۱۳۹۹ با حضور نمایندگانی از هیات امنای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران برگزار شد.

پیمان عشقی مدیرعامل و سرپرست موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون به ارائه گزارشی از فعالیت‌های سازمان و موسسه در رابطه با پژوهش‌های مرتبط و عملکرد مراکز جمع آوری پلاسمای کووید۱۹ از بهبود یافتگان این بیماری پرداخت و ضمن تاکید بر تاثیر پلاسما درمانی در بهبود بیماران مبتلا به کرونا طبق یافته‌های بین المللی و مقالات شواهد محور، اظهار کرد: این برنامه نخست یک طرح پژوهشی بود، اما به یک برنامه درمانی وخدمت رسانی ملی برای مقابله با ویروس کرونا بدل شد و اکنون این طرح به قدری گسترده و بزرگ شده است که نیازمند حمایت‌های دولت است.

ایران دومین کشور دارای طرح پلاسما درمانی کرونا

مدیر عامل سازمان انتقال خون با اشاره بر اهمیت و مرجعیت تحقیقات انجام شده در مورد تاثیر پلاسمای دریافتی از بهبود یافتگان کووید ۱۹ ادامه داد: ایران دومین کشوری بود که بعد از چین این روش درمانی را آغاز کرد و آمریکا ۱۰ روز پس از ایران این شیوه را آغاز کرد که این موضوع سبب شده است تا پژوهش‌های موسسه در این رابطه از مرجع‌های اصلی تحقیقات بعدی باشد.

زمان مناسب برای اهدا پلاسما

پیمان عشقی تشریح کرد: یک تا دو ماه پس از بهبودی از ابتلا به ویروس کرونا، به دلیل میزان مناسب آنتی بادی و کیفیت بالای پلاسما، فرصت طلایی برای اهدای پلاسما است و بهبود یافتگان به منظور کمک‌ به مبتلان به کرونا نباید این فرصت را از دست بدهند.

وی افزود:‌ این زمان علاوه بر این که بهترین زمان برای اهدای پلاسما توسط بهبود یافتگان ویروس کرونا قلمداد می شود زمانی است که به دلیل ازدیاد بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیز بیشترین نیاز به اهدای پلاسما احساس می‌شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=21141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.