• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13

رونمایی از دستگاه پرتابل تنفس مصنوعی قابل حمل در شیراز

  • کد خبر : 22195
  • 19 جولای 2020 - 10:55

دستگاه پرتابل تنفس مصنوعی قابل حمل (ونتیلاتور پرتابل) با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو و مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت، در شیراز رونمایی شد.

دستگاه پرتابل تنفس مصنوعی

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تولید نمونه اولیه دستگاه پرتابل تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) با نام «نفس» اظهار کرد: این دستگاه برای کمک به بیماران حاد تنفسی و به ویژه مبتلایان به کووید ۱۹، شکل گرفته است.

او در آئین رونمایی از دستگاه پرتابل تنفس مصنوعی که با حضور رئیس سازمان غذا و دارو انجام شد، ادامه داد: این دستگاه به دلیل دارا بودن ویژگی پرتابل، در منزل، اورژانس و آمبولانس قابل استفاده بوده و همه امکانات یک ونتیلاتور در بخش مراقبت‌های ویژه را دارا است.

مهرزاد لطفی خاطرنشان کرد: این کار با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شرکت کارخانجات مخابراتی ایران انجام شده است و امیدواریم با حمایت وزارت بهداشت به مرحله تولید و بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از مبتلایان کووید-۱۹ در منزل یا نقاهتگاه بستری هستند، تولید این دستگاه می‌تواند نقش موثری در افزایش سرعت بهبودی این بیماران داشته باشد.

قابلیت های دستگاه پرتابل تنفس مصنوعی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه دستگاه پرتابل تنفس مصنوعی قابلیت اتصال به تلفن همراه پزشک و پرستار را دارد، گفت: تولید این دبستگاه برداشتن گامی در مسیر تحقق اهداف سال جهش تولید و حرکتی ارزنده در شرایط بحران کروناویروس برای کمک به بیماران است.

این دستگاه تنفس مصنوعی قابل حمل، نخستین ونتیلاتور مجهز به تکنولوژی “آی.او.تی” برای بهره‌مندی از زیرساخت اینترنت محسوب می‌شود.

ایده ساخت این دستگاه ۱۰ اردیبهشت امسال و به دنبال گسترش بیماری کووید۱۹ شکل گرفت و اکنون نمونه اولیه آن تولید شده است.

دستگاه یاد شده دارای امکان اتصال به دو شبکه بی سیم LORA و GPRS بوده و به صورت پرتابل، امکان دستیابی تیم درمان به تمامی پارامترهای موردنیاز در مورد علایم حیاتی بیماران حاد تنفسی به ویژه مبتلایان به کووید ۱۹ را فراهم می کند.

از دیگر ویژگی‌های این دستگاه تنفس مصنوعی، ایجاد امکان دسترسی آنلاین به ایستگاه پرستاری از درون آمبولانس، اتاق ایزوله یا منزل است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.