• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
14

قیمت داروی رمدسیویر و فاویپیراویر اعلام شد

  • کد خبر : 22462
  • 25 جولای 2020 - 14:40

علی ماهر، معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونای استان تهران از تعیین قیمت داروی رمدسیویر و فاویپیراویر خبر داد.

قیمت داروی رمدسیویر و فاویپیراویر

علی ماهر معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا استان تهران درباره شرایط فعلی وضعیت قاچاق داروهای کوویدـ۱۹ گفت: دو داروی رمدسیویر و فاویپیراویر در داروخانه‌های دولتی موجود است و در صورت ارائه پرونده و تشخیص نیاز بیمار این داروها با قیمت دولتی عرضه می‌شوند.

قیمت داروی رمدسیویر و فاویپیراویر

علی ماهر اظهار داشت: قیمت داروی رمدسیویر هر ویال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت داروی فاویپیراویر به ازای هر ورق قرص حدود ۱۰۰ هزار تومان است و در داروخانه‌های ۱۳ آبان، شهید کاظمی و دیگر داروخانه‌های دولتی در صورت تایید معاونت درمان موجود و قابل دریافت است.

ماهر با اشاره به تولید داروی رمدسیویر در داخل کشور توضیح داد: این دارو در گذشته در ایران تولید نمی‌شد و طبق اعلامیه وزارتخانه هیچ دارویی قبل از تایید وزارت بهداشت نباید تجویز شود. در صورت خرید دارویی که مورد تایید نیست، دولت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال عواقب این عمل به عهده نمی‌گیرد.

جزئیات توزیع ماسک در داروخانه ها

علی ماهر با اشاره به مجازات افرادی که با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی باعث سرایت ویروس کرونا به دیگران می‌شوند، افزود: در بیش از ۱۲۰ کشور افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند مجازات می‌شوند. قطعا سختگیری‌های ما هم باید بیشتر شود زیرا این مسئله کاملا اجتماعی است و نتیجه آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونای استان تهران درباره تولید و توزیع ماسک افزود: تولید ماسک برعهده وزارت صمت است و نظارت بر توزیع نیز برعهده بخشی از وزارت صمت گذارده شده است. ما نیز در وزارت بهداشت و ستاد کرونا چندین نامه با موضوع نبود ماسک در داروخانه‌ها که امن‌ترین و قابل اعتمادترین مکان برای تهیه ماسک هستند به مقام ریاست‌جمهوری نوشته‌ایم . گویا قیمت ماسک اعلام‌شده با قیمت تمام‌شده فاصله زیادی دارد و از این نظر داروخانه‌ها ناچار به افزایش قیمت فروش ماسک‌ها هستند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.