• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12

واکسیناسیون گسترده روسیه علیه کرونا از مهرماه آغاز می‌شود

  • کد خبر : 22762
  • 02 آگوست 2020 - 12:57

وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا در این کشور از ماه اکتبر (مهر-آبان) آغاز می‌شود.

واکسیناسیون گسترده روسیه علیه کرونا

“میخائیل موراشکو” وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد که موسسه تحقیقات علمی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی “گامالیا”(Gamaleya) آزمایش‌های بالینی یک واکسن آدنوویروس علیه کرونا را تکمیل کرده است و برای ثبت دارو کارهایی در دست اقدام است. وی در ادامه داد اعلام کرد ما قصد داریم واکسیناسیون گسترده روسیه علیه ویروس کرونا را در ماه اکتبر انجام دهیم.

وزیر بهداشت روسیه با بیان اینکه پزشکان و معلمان اولین کسانی خواهند بود که واکسن را دریافت می‌کنند افزود، ۸۰۰ نفر در مرحله سوم کارآزمایی شرکت می‌کنند و در همان زمان تولید آغاز می‌شود که نتیجه آن تولید و بکارگیری واکسن کرونا روسیه به میزان انبوه خواهد بود.

هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ واکسن احتمالی برای کووید-۱۹ در حال توسعه است و بنا به گفته سازمان بهداشت جهانی، حداقل چهار واکسن در مرحله نهایی آزمایش بالینی خود هستند. از جمله سه مورد در چین و یک مورد دیگر در انگلیس.

“کریل دیمیترف” رئیس صندوق ثروت مستقل روسیه کمپین تولید واکسن را با برنده شدن برابر آمریکا در رقابت پرتاب موفقیت آمیز اولین ماهواره به فضا در سال ۱۹۵۷ میلادی مقایسه کرد.

سرعتی که روسی‌ها در ارائه اولین واکسن کرونا پیش گرفته‌اند، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده که آیا مسکو برنده شدن برای ساخت اولین واکسن کرونا را بر سلامتی و ایمنی در اولویت می‌داند؟

بنا به گفته محققان روسی، واکسن موسسه “گامالیا” به این دلیل سریع ساخته شد چون بر اساس یک واکسن اصلاح شده است که برای بیماری‌های مختلف به کار گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.