• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
14

مکان و منبع اصلی شیوع کرونا ویروس کشف شد

  • کد خبر : 23416
  • 17 آگوست 2020 - 9:21

محققان از کشف منبع اصلی کرونا ویروس خبر دادند و اعلام کردند معدن موجیانگ استان یونان در چین، ۸ سال پیش شاهد بروز کروناویروس شد و ویروس کشنده‌ای که امروز شاهد آن هستیم به ۸ سال پیش باز می‌گردد. این ویروس در استان یونان در بدن خفاش‌ها وجود داشته و به بدن انسان‌ها در ووهان منتقل شده است.

منبع کرونا

به عقیده دانشمندان امریکایی، پیش از این کروناویروس در سال ۲۰۱۲ با بدن انسان در چین سازگار شد. نسخه جدید ویروس کرونا توسط ویروس شناس جاناتان لاتام و زیست شناس آلیسون ویلسون مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته محققان ، آنها موفق به یافتن سوابق پزشک معالجه کارگران معدن از استان یونان در چین شدند که قبلاً آنها در معدن مدفوع خفاش ها را به مدت دو هفته تمیز کرده بود. این پزشک نوشت: این بیماران علائم مشخصه کرونا به ویژه سرفه خشک ، تب بالا ، درد بدن و ذات الریه داشتند. در ان زمان چندین بیمار در طول دوره درمان به دستگاههای تهویه مصنوعی متصل شدند، در نتیجه سه نفر از شش کارگر درگذشتند.

بعداً نمونه هایی از آنالیزهای خون این معدنکاران برای آزمایش به آزمایشگاه در ووهان ارسال شد. کارشناسان محلی دریافتند که همه بیماران به کرونا ویروس آلوده شده اند. بنابراین ، لاتام و ویلسون معتقدند ، این احتمال وجود دارد که کووید ۱۹ پیش از این وجود داشته و مدت هاست که با بدن انسان سازگار شده است.

براساس آخرین اطلاعات ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از ۲۱٫۳ میلیون نفر فراتر رفته است. این بیماری همه گیری ۱۸۸ کشور را درگیر کرده است. در طول کل این بیماری همه گیر ۱۳٫۳ میلیون نفر بهبود یافته اند. اعتقاد بر این است که منبع شیوع کرونا در دسامبر سال ۲۰۱۹ در ووهان رخ داده است.

منبع کرونا
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.