• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11

به سادگی ناخن هایی محکم و زیبا داشته باشید

  • کد خبر : 23702
  • 25 آگوست 2020 - 12:48

ناخن‌های زیبا، جذابیت‌ شما را دوچندان می‌کنند. خیلی از ما واقعا دوست داریم ناخن‌های محکم و زیبایی داشته باشیم. با ماهمراه باشید، در ادامه چند راهکار طبیعی برای تقویت ناخن به شما معرفی می‌کنیم.

تقویت ناخن

ناخن یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی است که تاثیر بسیاری در جذابیت هرچه بیشتر بانوان دارد. افرادی که ناخن هایی مرتب، بلند و محکم دارند، یک پله از دیگران جلوتر هستند. اما متاسفانه بسیاری از خانمها ناخن هایی سست و شکننده دارند که نمی توانند آنطور که دوست دارند، آنها را بیارایند. اگر شما هم این مشکل را دارید، ادامه مطلب را دنبال کنید. ما چند روش بسیار ساده معرفی می کنیم که به رشد و استحکام ناخن ها کمک می کنند. تقویت ناخن، خیلی راحت تر از چیزی است که تا بحال تصور می کردید!

بایدها و نبایدهای تقویت ناخن

برای این که ناخن هایی زیبا و محکم داشته باشید که دائم نشکنند، باید نکاتی را رعایت کنید. شما باید یک سری اقدامات را به صورت روتین انجام داده و برخی از عادات اشتباه خود را ترک کنید. خوردن غذاهای سرشار از بیوتین مانند غلات سبوسدار، تخم‌مرغ، گوجه‌ فرنگی، بادام، گل کلم، عدس، توت‌فرنگی، سویا، شیر و … در تقویت ناخن معجزه می کند. حتی می توانید از مکمل‌های بیوتین استفاده کنید؛ البته بعد از مشورت با پزشک. همچنین بهتر است رژیم غذایی خود را بر مبنای پروتئین تنظیم کنید.

اگر ناخن‌هایتان را مرتبا با وازلین ماساژ بدهید و با ورزش کردن، جریان خون را بهبود بخشید، در مدت زمان کوتاهی شاهد محکم تر شدن ناخن های خود خواهید بود. همچنین نقش آب را فراموش نکنید؛ نوشیدن آب کافی کمک بسیار زیادی به رشد و استحکام ناخن می کند. برای تقویت ناخن هایتان، بهتر است هنگام شستشوی ظرف و لباس و استفاده از مواد شیمیایی، از دستکش استفاده کنید. سعی کنید عادت لاک زدن و استفاده مداوم از استون را ترک کنید. ناخن‌هایتان را نجوید یا کناره‌های آنها را نکَنید.

تقویت ناخن

۷ ماده جادویی برای تقویت ناخن

۱٫ روغن ویتامین E

معمولا علت ضعیف شدن ناخن‌ها کمبود رطوبت یا خشکی است. برای اینکه ناخن‌هایتان مرطوب بمانند، کافی است از روغن ویتامین E کمک بگیرید. کپسول های ویتامین E را خالی کرده و مواد داخل آن را به ناخن خود بزنید. سپس آن را ماساژ دهید تا جریان خون در ناخن افزایش پیدا کند. این کار را به‌ مدت دو تا سه هفته و هر روز انجام دهید تا تاثیر آن را ببینید.

۲٫سرکه سیب

سرکه‌ سیب هم یک درمان مؤثر دیگر برای ناخن‌های ضعیف است. سرکه‌ سیب دارای مواد مغذی زیادی همچون آهن، کلسیم، ویتامین‌ها، پتاسیم، منیزیم و استیک اسید و اسید مالیک است. این مواد، از عفونت ناخن جلوگیری می کنند و برای تقویت آن بسیار مناسب هستند. به میزان برابر، آب و سرکه‌ سیب خام و تصفیه ‌نشده را با هم ترکیب کنید و ناخن‌ها را به ‌مدت چند دقیقه در آن قرار بدهید. بعد باید کوتیکول ‌های ناخن را به‌ آرامی عقب بزنید؛ یعنی همان پوست نازک اطراف ناخن.

۳٫ آب لیمو ترش

آبلیمو یک معجزه گر طبیعی و در دسترس است که در زیبایی کاربرد بسیار زیادی دارد. کافی است به یک قاشق آب لیموترش تازه، مقداری روغن زیتون یا گلیسیرین اضافه کنید. می توانید این ترکیب را کمی گرم کرده و با استفاده از یک پنبه، آن را به ناخن خود بمالید. یک دستکش پلاستیکی دست کنید و ۱۲ ساعت بعد، دست خود را بشویید. این کار را هم به مدت ۲ تا ۳ هفته مدام انجام دهید تا معجزه آن را ببینید.

۴٫ روغن زیتون

ماده دیگری که برای تقویت ناخن بسیار مفید است، روغن زیتون است. مقدار مساوی روغن جوجوبا، روغن بادام و روغن زیتون را با هم مخلوط و آنها را گرم کنید تا حدی که دستتان نسوزد. محلول را با پنبه به ناخن خود بزنید و تا ۱۰ دقیقه زمان دهید تا کاملا جذب بافت ناخن شود.

۵٫ تقویت ناخن با زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ با شیر، ترکیبی بسیار مفید برای رفع خشکی ناخن است. چند دقیقه ناخن هایتان را با این ترکیب ماساژ داده و سپس دستتان را با آب بشویید. تکرار این کار، موجب تامین رطوبت کافی در ناخن ها می شود و از شکستن آنها جلوگیری می کند.

۶٫ گوجه فرنگی

گوجه فرنگی فقط ضد سرطان نیست؛ این میوه ی پر خاصیت، در تقویت ناخن هم موثر است. گوجه ‌فرنگی سرشار از بیوتین (ویتامین B۷) است که ناخن‌ها را ضخیم‌تر و محکم‌تر می‌کند. برای دیدن تاثیر شگفت انگیز این ماده، دو قاشق روغن زیتون را با نصف فنجان آب گوجه فرنگی ترکیب کرده و به ‌مدت ۱۰ دقیقه ناخن ‌هایتان را در آن قرار دهید. البته این کار باید هرروز تکرار شود.

۷٫ تقویت ناخن با شی باتر

قبلا در مورد خواص شی باتر صحبت کرده ایم. این میوه، یک مرطوب کننده استثنایی است که می تواند به رشد و تقویت ناخن ها کمک چشمگیری کند. شی باتر را ۲۰ دقیقه به ناخن و کوتیکول بمالید تا تغذیه شوند و قوی و محکم بمانند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23702

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.