• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

داروهای کاهش فشار خون چه تاثیری بر کرونا دارند؟

  • کد خبر : 23873
  • 29 آگوست 2020 - 21:48

محققان بریتانیایی دریافتند داروهای کنترل فشار خون می‌توانند در کاهش خطرات مرگ‌ومیر بر اثر ویروس کرونا تاثیر گذار باشند.

تاثیر داروهای فشار خون بر کرونا

محققان بریتانیایی با به‌کارگیری داروهای کاهش‌دهنده فشار خون دریافتند استفاده از این دارو می‌تواند خطر مرگ بر اثر ویروس کرونا تاثیر گذار باشند. داروهای فشار خون میتوانند تا حدود یک سوم خطر مرگ و میر را کاهش دهند. بررسی‌های بالینی در میان بیمارانی که قبلاً فشار خون نداشته‌اند همچنان ادامه دارد.

طبق گفته این محققان، آنها باید آزمایش‌های بالینی بیشتری انجام دهند تا مشخص شود داروهای مخصوص کاهش فشار خون می‌توانند بر بیمارانی که دچار فشار خون مزمن نیستند هم تاثیر بگذارند یا خیر.

 این پژوهش در حالی توسط محققان دانشگاه «ایست انگلیا» بر روی ۲۸ هزار و ۸۷۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونای بستری در بیمارستان‌های بریتانیا انجام گرفت که بر اساس آمار، حدود ۶ میلیون بریتانیایی به طور منظم از داروهای کاهش‌ فشار خون استفاده می‌کنند و ۱۰۰ میلیون نفر هم در ایالات متحده دچار فشار خون هستند.

نتایج تحقیقات نشان داده است، افراد مبتلا به فشار خون ۳۳ درصد کمتر از دیگر مبتلایان ویروس کرونا از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند و به همین نسبت، آمار مرگ‌ومیر در میان آنها هم کمتر بوده است؛ به عقیده محققان این امر به دلیل استفاده این افراد از داروهای تنظیم‌کننده فشار خون است.

 دکتر واسیلیوس فاسیلیو یکی از شرکت‌کنندگان در این تحقیق معتقد است، داروهای فشار خون به خاطر اینکه سطح فشار خون را کنترل و از ایجاد التهاب در بدن جلوگیری می‌کنند می‌توانند میزان مرگ‌ومیر را هم در میان مبتلایان به ویروس کرونا کاهش دهند.

 واسیلیوس فاسیلیو اظهار کرد: این یک خبر برای بیماران مبتلا به فشار خون اطمینان‌بخش است؛ پس می‌توان به آنها گفت، باید داروهای فشار خون خود را به طور منظم مصرف کنید زیرا نجات‌بخش جان شماست.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.