• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

کرونا در چه درجه حرارتی نابود می‌شود؟

  • کد خبر : 26268
  • 26 اکتبر 2020 - 12:52

دانشمندان به تازگی در تحقیقات خود کشف کردند که ویروس کرونا به شدت نسبت به افزایش دمای محیط حساس است و به راحتی در دما‌های بالا از بین می‌رود، از این رو حرارت لازم برای نابودی کرونا را اعلام کردند.

حرارت لازم برای نابودی کرونا

دانشمندان اعلام کردند کووید ۱۹ به میزان زیادی نسبت به درجه حرارت محیط آسیب پذیر است. شواهد نشان می‌دهد کووید-۱۹ در دمای ۶۵ درجه سانتیگراد به طور کامل نابود می‌شود. با این حال، در دمای کمتر از ۶۵ درجه نیز در صورت مداومت این ویروس بسیار آسیب پذیر بوده و با گذشت زمان از بین می‌رود.

دانشمندان می‌گویند در دمای ۵۰ تا ۵۵ درجه سانتیگراد ظرف ۲۰ دقیقه ویروس کرونا نابود می‌شود. این در حالی است که با افزایش درجه حرارت به ۷۵ درجه سانتیگراد تنها ظرف ۳ دقیقه تمامی ویروس‌ها نابود می‌شوند.

حقیقت این است که یافته‌های دانشمندان درباره درجه لازم برای نابودی کرونا شامل حرارت بسیار بالاست و ما در زندگی روزمره به ندرت با چنین دما‌هایی سر و کار داریم. بسیاری از ماشین‌های لباسشویی درجه حرارت ۷۰ درجه سانتیگراد را برای شستشو ندارند. با این حال، نباید نگران باشید، زیرا ترکیب مواد شوینده و آب گرم می‌تواند به راحتی و به طور موثر ویروس کرونا را حین شستشو به وسیله ماشین لباسشویی یا حتی در شستشوی دستی نابود کند. بهتر است در شستشوی دستی مدتی لباس‌ها را در آب گرم و مواد شوینده غوطه ور کنید.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت از ماه سپتامبر تاکنون به طور میانگین روزانه بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ تن در جهان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند. آمار روزانه مبتلایان به کرونا در کره زمین هم اینک به نیم میلیون نفر نزدیک شده است. از این رو، دولت‌ها به سختی می‌کوشند مانع از روند افسار گسیخته شیوع این بیماری شوند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=26268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.