• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
13

فواید یخ برای جوش صورت و بدن ؛ نحوه استفاده از یخ برای درمان جوش

  • کد خبر : 27040
  • 11 نوامبر 2020 - 16:31

مشکلی که تقریباً گریبان‌گیر همه می‌شود، جوش صورت و بدن است. راه‌های زیادی برای درمان جوش صورت و بدن وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها استفاده از یخ است؛ به همین دلیل قرار است، شما را با فواید یخ برای جوش آشنا کنیم.

فواید یخ برای جوش

بعضی‌ها فقط در دوران نوجوانی و بلوغ جوش می‌زنند و بعضی‌ها هم همیشه جوش می‌زنند. پس چه بخواهیم و چه نخواهیم، ممکن است به هر دلیلی با این زائده پوستی سر و کله بزنیم؛ حتی اگر هم روی صورت و بدنمان جوش نزنیم بهتر است که به فکر پیشگیری باشیم. به همین دلیل تصمیم داریم شما را با روشی آشنا کنیم که هم باعث از بین رفتن جوش‌های صورت و بدن شما می‌شود و هم اینکه از ایجاد جوش بر روی پوستتان جلوگیری می‌کند. یعنی هم راهی است برای درمان جوش و هم راهی است برای پیشگیری از بروز آن.

این روش استفاده از یخ است که برخلاف روش‌های شیمیایی، باعث خشکی پوست شما نمی‌شود و پوستتان را تحریک نمی‌کند. علاوه‌بر فواید یخ برای جوش صورت و بدن، می‌توان از یخ برای از بین بردن کبودی زیر چشم و همچنین کاهش منافذ پوست هم استفاده کرد.

در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا یخ برای جوش خوب است و چگونه باید از آن برای رفع جوش‌های قسمت‌های مختلف بدن استفاده کرد؟ پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

فواید یخ برای جوش

چرا باید از یخ برای رفع جوش صورت و بدن استفاده کرد؟

قبل از اینکه به سراغ فواید یخ برای جوش صورت و بدن برویم، لازم است بدانید که اصلا جوش چگونه به وجود می‌آید؟ درواقع زمانی که چربی و سلول‌های پوست فولیکول مو را مسدود کرده باشند، جوش به وجود می‌آید؛ چراکه همین مسئله موجب می‌شود چربی اضافی‌ و باکتری‌ها زیر پوست جمع شوند. از طرفی این احتمال وجود دارد که دیواره‌های فولیکول گیرکرده زیر پوست بشکنند و محتویات آن را به بافت‌های پوست اطراف آن بپاشند. در این صورت جوش‌های بیشتری در آن ناحیه از پوست به وجود می‌آیند.

نقش یخ در این حالت این است که به کاهش قرمزی پوست صورت و ورم پوست و درد ناشی از جوش‌های التهابی مانند کورک و کیست‌ها کمک می‌کند. با این وجود نمی‌توان گفت که یخ تاثیر زیادی بر روی جوش‌های غیرالتهابی مانند جوش‌های زیرپوستی دارد. درواقع کمپرس سرد التهاب را به حداقل رسانده و باعث می‌شود جوش کمتر به چشم بیاید، اما نمی‌تواند محتویات داخل جوش را خالی کند.

چگونه باید از یخ برای رفع جوش استفاده کرد؟

  • ابتدا آن قسمت از پوست که دارای جوش است را با شوینده‌ای ملایم و آب گرم بشویید.
  • یخ را مستقیم روی پوست نگذارید؛ بلکه قطعات یخ یا بسته‌ یخ را در پارچه‌ای تمیز بپیچید و بعد روی پوست بگذارید.
  • یخ را با وقفه‌های ۳۰ ثانیه تا یک‌دقیقه‌ روی پوست بگذارید
فواید یخ برای جوش

استفاده از یخ برای رفع‌ جوش صورت

می‌توانید از یک یا چند تکه یخ متناسب با اندازه و تعداد جوش‌های صورت خود استفاده کرد. همانطور که اشاره کردیم اول از همه باید ناحیه‌ای را که جوش دارد بشویید و به ‌آرامی خشک کنید. سپس یک تکه یخ پیچیده‌شده در پارچه‌ تمیز را به‌ مدت چند دقیقه روی جوش قرار دهید، بعد به ‌مدت یک دقیقه یخ را بردارید و دوباره بعد از چند دقیقه آن را بر روی جوش قرار دهید. برای جوش‌هایی که به ‌شدت التهاب دارند، می‌توانید روزی چند بار این روش را تکرار کنید؛ چراکه یکی از فواید یخ برای جوش صورت، رفع التهاب و درد ناشی از جوش است.

فواید یخ برای جوش

استفاده از یخ برای رفع جوش سینه

مانند زمانی که از یخ برای رفع جوش صورت استفاده می‌کنید، این بار هم یک تکه یخ پیچیده‌شده در پارچه تمیز را با وقفه‌های یک‌دقیقه‌ای روی سینه بگذارید. اگر تعداد جوش‌ها زیاد است، می‌توانید یک بسته یخ درست کنید، به این شکل که یک کیسه پلاستیکی را با آب و تکیه‌های یخ پر کنید و سپس آن را در پارچه‌ای تمیز بپیچید و روی جوش‌هایتان قرار دهید.

استفاده از یخ برای رفع جوش‌ پشت

از آن‌جایی که دسترسی به جوش پشت سخت به نظر می‌رسد، پیشنهاد می‌شود که بسته یخ را روی زمین بگذارید و بعد روی آن دراز بکشید. اگر احساس کردید پشت‌تان بی‌حس شده است یا خارش دارد، بسته‌ یخ را بردارید.

فواید یخ برای جوش صورت و بدن

جالب است بدانید که سرما برای خلاص شدن از شر علائم جوش‌های ملتهب که هم قرمز هستند و هم موجب بروز درد در پوست می‌شوند، خوب است؛ درصورتی که گرما برای رفع جوش‌های غیرملتهب و زیرپوستی خوب است. با این وجود یکی از مهم‌ترین فواید یخ برای جوش صورت و بدن، درصورتی که زیرپوستی نباشد و التهاب داشته باشد، سرما است که باعث رفع التهاب و قرمزی جوش می‌شود. از طرفی کمپرس آب گرم و بخور هم برای درمان جوش‌های زیرپوستی مناسب هستند. بنابراین اگر جوش‌های صورت و بدن شما از نوع جوش‌های ملتهب هستند باید از یخ برای خلاص شدن از آن‌ها استفاده کنید اما اگر جوش‌های شما زیرپوستی هستند باید از کمپرسور آب سرد برای رفع آن‌ها استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27040

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.