• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
19

بهبودی دو برابری بیماران کرونایی با استنشاق یک داروی ام.اس

  • کد خبر : 27172
  • 15 نوامبر 2020 - 12:01

نتایج یک مطالعه بزرگ، نشان می‌دهد استنشاق یک داروی ام.اس به نام SNG۰۰۱، به بیماران کرونایی کمک می‌کند تا به موارد شدید این بیماری مبتلا نشوند و سرعت بهبودی آنها با این دارو افزایش می‌یابد.

بهبودی بیماران کرونایی با داروی ام.اس

محققان دانشگاه «ساوت‌همپتون» انگلیس در تحقیقات جدیدی به این نتیجه دست یافتند که با استنشاق یک داروی ام.اس به نام SNG۰۰۱، سرعت بهبودی بیماران کرونایی افزایش می‌یابد و به موارد حاد این بیماری مبتلا نمی‌شوند.

طبق این تحقیقات تنها ۱۳ درصد از افرادی که به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری و داروی SNG۰۰۱ استنشاق کرده بودند به حدی بیمار شدند که به مراقبت های ویژه نیاز پیدا کنند. درحالی که این میزان در بیمارانی که دارونما مصرف کرده بودند ۲۲ درصد بود.

بر اساس این مطالعه بیمارانی که با این دارو درمان شدند در مقایسه با بیمارانی که این دارو را دریافت نکردند، دو برابر بیشتر احتمال داشت که بعد از دو هفته بهبود یابند.

بهبودی بیماران کرونایی با داروی ام.اس به نام SNG۰۰۱

SNG۰۰۱ با استفاده از پروتئینی به نام «اینترفرون بتا» کار می کند که به طور طبیعی در بدن ایجاد می شود؛ بدن این پروتیین را در زمان مبارزه با عفونت های ویروسی تولید می کند.

اینترفرون بتا، پروتئینی است که واکنش ایمنی بدن را به عفونت های ویروسی مانند COVID-۱۹ هماهنگ می‌کند اما همزمان ویروس کرونا نیز ترشح این پروتیین را سرکوب می‌کند.

داروی اینترفرون بتا برای درمان بیماری ام. اس استفاده می شود و به طور معمول به بدن تزریق می شود. اما SNG۰۰۱ با استفاده از یک «نبولایزر» (ریزپاش)  در ریه ها استنشاق می شود تا یک واکنش ضد ویروسی قوی تر و هدفمندتر ایجاد کند. محققان بر این باورند که کووید-۱۹ توانایی سیستم ایمنی بدن را برای تولید این پروتئین در دوزهای بالا قطع می کند اما با این روش جدید درمانی، به توانایی ریه ها افزوده میشود.

اکنون این موفقیت باعث می شود که در صورت تایید داروی SNG۰۰۱ برای درمان کرونا، SNG۰۰۱ پس از داروی دگزامتازون، دومین دارویی باشد که از نظر علمی برای درمان کرونا اثبات شده است.

شرکت Synairgen که این داروی جدید را تولید کرده است – مشخص نکرده است که هزینه درمان کووید-۱۹ با این دارو چقدر است. اما درمان های مشابه برای MS برای هر ماه حدود ۱۶۰ پوند هزینه دارد.

واکسن کرونای فایزر

واکسن کرونای شرکت فایزر امیدهای بیشتری را برای پایان دادن به همه گیری کووید۱۹ به وجود آورده؛ شرکت فایزر هفته گذشته اعلام کرد که واکسن کرونای این شرکت که با همکاری شرکت آلمانی «بایونتک» ساخته اند ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر است.

امید می رود که با استفاده از این واکسن، داروی های متعدد و آزمایش سریع تشخیص کووید-۱۹ در بیمارستان ها به زودی بتوان به تعطیلی جامعه از طریق اعمال قرنطینه ها خاتمه داد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.