• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
19

اسپری بینی جدید از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند

  • کد خبر : 27491
  • 22 نوامبر 2020 - 11:21

محققان اسپری بینی ضد کووید-۱۹ تولید کرده اند که تا ۴۸ ساعت از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند و آماده استفاده برای انسان‌ها است. این اسپری در مدت چند هفته امکان تولید انبوه را دارد.

اسپری بینی پیشگیری ابتلا به کرونا

محققان یک اسپری بینی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تولید کرده اند. این افشانه بینی به زودی در انگلیس در دسترس قرار می‌گیرد.

مواد شیمیایی که قبلاً برای استفاده انسان ها تأیید شده اند، برای ساختن این اسپری بینی ترکیب شده اند و مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد این ماده از توانایی ویروس کرونا در اتصال به سلول های انسانی جلوگیری می کند.

این اسپری از دو ماده اصلی به نامهای «کاراگینان» (carrageenan) و «ژلان» (gellan) ساخته شده است که هر دو در علوم غذایی به عنوان مواد غلیظ کننده استفاده می شوند. ترکیب ژلان اجازه می دهد اسپری به صورت غبار ریز استفاده شود و کل قسمت داخلی بینی را می پوشاند.

از آنجا که این مواد از قبل برای استفاده انسانی مورد تأیید قرار گرفته اند، سازندگان این افشانه می گویند این محصول به محض اینکه از نظر مقامات رسمی تایید شود، آماده استفاده است.

اگر اسپری با SARS-CoV-۲ – ویروسی که باعث ایجاد Covid-۱۹ می شود- تماس پیدا کند، آن را گرفته، محصور کرده و با بلع یا دمیدن بینی از بدن خارج می کند.

آنها افزودند: آنچه این اسپری انجام خواهد داد، اضافه کردن یک لایه محافظ دوم برای جلوگیری و انتقال آهسته است.

محققان این پروژه در دانشگاه «بیرمنگام» اظهار داشتند که استفاده از این اسپری می تواند به ویژه در موقعیت های پرخطر مانند کارکنان مراقبت های بهداشتی، پروازها یا کلاس های درس مفید باشد.

البته محصولات این چنینی هرگز جایگزین اقداماتی مانند پوشیدن ماسک و شستن مرتب دست ها نمی شود. این اقدامات همچنان برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مهم و حیاتی هستند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.