• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

بهترین میوه‌ها براى خوش اندام شدن

  • کد خبر : 2774
  • 02 ژوئن 2019 - 9:45

کم تحرکی، خوردن مواد غذایی شیرین و پرچرب، ورزش نکردن و تغییرات هورمونی همگی بر افزایش وزن موثر است.مواد غذایی مقوی بسیاری وجود دارند که به دلیل کم کالری بودن سبب کاهش وزن می‌شوند.

تغذیه سالم و داشتن رژیم غذایی مناسب همواره مورد تاکید متخصصان تغذیه بوده، زیرا مصرف مواد غذایی مختلف با دریافت میزان کالری‌های متفاوت همراه است و در این بین افزایش یا کاهش آن نقش عمده‌ای در چاقی یا لاغری افراد خواهد داشت.

در اینجا به معرفی  بهترین مواد غذایی برای کاهش کالری و وزن می‌پردازیم.

گوشت سفید و قرمز

گوشت سفید و قرمز به دلیل حجم بالای پروتئین به کاهش کالری در بدن کمک می‌کند؛ مصرف میزان قابل توجهی از کالری‌ها در طول روز سبب می‌شود تا وزن بدن افزایش پیدا می‌کند،  پروتئین می‌تواند به خوبی فرد را سیر کند. بهتر است برای کاهش کالری دریافتی گوشت‌های بدون چربی را انتخاب کنید.

ماهی و غذا‌های دریایی

بییشتر ماهی‌ها و غذاهای دریایی بسیار مغذی‌اند و گزینه‌های مناسبی برای کاهش کالری دریافتی‌ هستند. علاوه بر آن این مواد غذایی سرشار از پروتئین هستند و به افزایش ویتامین B۱۲ و امگا ۳ بدن کمک می‌کنند.

سبزیجات

بیشتر سبزیجات کالری کمی دارند، ولی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. اکثر پزشکان تغذیه انواع سبزی را در رژیم غذایی می‌گنجانند، زیرا سبزی‌ها سرشار از ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان هستند و به کاهش وزن کمک شایانی می‌کنند؛ در این بین سبزی‌هایی مانند اسفناج، کلم، قارچ، فلفل دلمه‌ای و کرفس تاثیری بالا در کاهش وزن خواهند داشت. سبزیجات نشاسته‌ای مانند سیب‌زمینی و کدوتنبل کالری بیشتری دارند، ولی مواد‌مغذی آنها نیز بالاست.

میوه‌ها

میوه‌ها به نسبت سبزیجات کالری بیشتری دارند. ولی به‌علت خواص تغذیه‌ای بالا، باید در رژیم‌غذایی‌ باشند.توت فرنگی، هندوانه، بلوبری، گریپ فروت و کیوی از جمله میوه‌هایی هستند که به کاهش وزن کمک می‌کنند.

حبوبات

حبوبات یکی از بهترین منابع تأمین پروتئین گیاهی است. حبوبات از جمله مواد مغذی هستند که پروتئین و مواد معدنی بسیاری را در خود جای داده‌اند، برای مثال لوبیا قرمز سرشار از فیبربوده و حجم زیادی از ویتامین B، آهن و منیزیم را در خود جای داده است.

لبنیات

وقتی صحبت از لبنیات است، میزان چربی آن اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید کالری دریافتی‌تان کم باشد، از لبنیات بدون چربی یا کم‌چربی استفاده کنید.

لبنیات سرشار از مواد معدنی بسیاری هستند و می‌توانند کالری بدن را تامین کنند؛ برای مثال شیر محلی، ماست کم چرب، پنیر و تخم مرغ سبب می‌شوند تا حجم زیادی از کالری‌های بدن از بین بروند و مواد معدنی جایگزین آن‌ها شوند.

آجیل و دانه‌ها

به‌طور‌کلی دانه‌ها و مغزها جزء غذاهای پرکالری محسوب می‌شوند.؛ البته این کالری‌ها از جمله مواد معدنی هستند که به بدنتان کمک می‌کنند تا کالری مورد نیاز بدن خود را از مواد غذایی و دانه‌ها به دست آورید.

آجیل و دانه‌ها
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2774

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.