• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
27

استفاده از ماسک سیاه چه مشکلی را به دنبال دارد؟

  • کد خبر : 28106
  • 07 دسامبر 2020 - 11:11

پزشک متخصص زیبایی روسیه توصیه می کند به دلیل عوارض و مشکلاتی که ماسک پارچه ای سیاه رنگ برای سلامت بدن به دنبال دارد نباید از آن استفاده کرد.

عوارض استفاده ماسک پارچه ای سیاه

با شیوع موج دوم ویروس کرونا، برخی از افراد به عنوان نوعی عامل پیشگیری به استفاده از ماسک‌های سیاه روی آورده اند زیرا از نظر اقتصادی به صرفه تر هستند و میتوان بیش از یک بار از آن استفاده کرد،  اما این در حالی است که یک متخصص آرایش و زیبایی روسی کالیبر نسبت به استفاده از ماسک‌های سیاه هشدار داده است.

النا موروزووا متخصص زیبایی روسیه، درباره عوارض استفاده از ماسک پارچه ای سیاه بیان کرد: این ماسک‌ها حاوی رنگدانه‌هایی هستند که باعث حساسیت و خراب شدن پوست می‌شوند و این مشکل تا حدی خواهد بود که بیمار به طور مداوم از آن شکوه می‌کند؛ علاوه براین ماسک‌های سیاه بوی نامطبوع دارند و به دلیل رنگدانه سیاه باعث حساسیت پوست می‌شوند.

النا با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک‌های پزشکی و تعویض یا شستشوی مداوم ماسک تاکید کرد که در مورد استفاده کودکان از ماسک به شدت باید مراقب بود تا دچار آکنه یا التهابات پوستی نشوند.

شایعترین علائم بیماری «کووید -۱۹» تب، خستگی و سرفه خشک است. سایر علائم آن با شیوع کمتر شامل احساس درد، گرفتگی بینی، سردرد، التهاب ملتحمه، گلو درد، اسهال، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، ظهور لکه‌های پوستی یا تغییر رنگ انگشتان دست و پا است. این علائم معمولاً خفیف بوده و به تدریج شروع می‌شود، در حالی که برخی از افراد بدون احساس علائم بسیار خفیف به عفونت آلوده می‌شوند.

بیشتر افراد یعنی حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، اما تقریباً از هر ۵ نفر مبتلا به «Covid-۱۹» علائم یک نفر شدت می‌گیرد که دچار مشکلات تنفسی می‌شوند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=28106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.