• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
12

با راه‌های طبیعی برای جلوگیری از افسردگی آشنا شوید

  • کد خبر : 28315
  • 12 دسامبر 2020 - 17:09

از آن جایی که آمار افسردگی در مدت کرونا به طور چشم گیری افزایش پیدا کرده باید به دنبال راهی بگردیم تا از خطر ابتلا به افسردگی در این روزهای سخت جان سالم به در ببریم؛ به همین دلیل تصمیم داریم شما را با راه‌های طبیعی برای جلوگیری از افسردگی آشنا کنیم.

راه‌های طبیعی برای جلوگیری از افسردگی

وقتی ناراحت هستیم و حس بدی نسبت به زندگی و هر آنچه که به ما می گذرد داریم، ترشح هورمون سروتونین در بدن ما به صورت چشم گیری کاهش پیدا می کند. هورمون سروتونین، هورمون شادی و ضد افسردگی است که هر چقدر بیشتر در بدن ما ترشح شود از خطر ابتلا به افسردگی دور می مانیم و برعکس هر چقدر کمتر در بدن ما ترشح شود به دنیای افسردگی نزدیک و نزدیک تر می شویم.

از آن جایی که در این روزهای سخت کرونایی، دائم حس بد، ناراحتی و اضطراب را تجربه می کنیم، بدیهی است که ترشح هورمون سروتونین در بدن ما کاهش پیدا کرده و موجب شود که در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار بگیریم؛ پس باید خیلی مراقب باشیم اما چگونه؟ خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که می توانیم میزان ترشح هورمون سروتونین در بدنمان را افزایش دهیم و افسرده نشویم؛ به همین دلیل تصمیم داریم در ادامه این مطلب شما را با راه‌های طبیعی برای جلوگیری از افسردگی و افزایش سطح ترشح هورمون سروتونین در بدن آشنا کنیم.

راه‌های طبیعی برای جلوگیری از افسردگی

راه‌های طبیعی برای جلوگیری از افسردگی

ماساژ بدن

ماساژ بدن رابطه مستقیمی با رفع استرس و اضطراب دارد با این وجود خیلی خوب می تواند سطح ترشح هورمون سروتونین در بدن را به صورت چشم گیری افزایش دهد. جالب است بدانید مطالعات مختلفی که بر روی رابطه ماساژ بدن با سطح ترشح هورمون سروتونین انجام شده است، نشان می دهد حتی بعد از یک جلسه ماساژ بدن نیز میزان سروتونین بدن به صورت چشم گیری افزایش پیدا می کند. بنابراین یکی از راه‌های طبیعی برای جلوگیری از افسردگی، ماساژ بدن است. اگر می خواهید از دنیای تیره و تار افسردگی دور بمانید هر از گاهی به سراغ ماساژ بدن بروید.

راه‌های طبیعی برای جلوگیری از افسردگی

مصرف گوشت، تخم مرغ و لبنیات

یکی از انواع اسید آمینه که در تولید هورمون سروتونین نقش دارد و اگر این اسید آمینه نباشد، هورمون سروتونین نیز ترشح نمی شود، تریپوتوفان است. برای اینکه بتوانید وجود این اسید آمینه را بدنتان افزایش دهید تا درنهایت ترشح هورمون سروتونین نیز در بدن شما افزایش پیدا کند باید گوشت بدون چربی، تخم مرغ و لبنیات مصرف کنید. البته اگر گیاه خوار هستید می توانید با مصرف آجیل هم موجب افزایش تولید اسید آمینه تریپوتوفان در بدن خود شوید.

راه‌های طبیعی برای جلوگیری از افسردگی

دریافت نور خورشید

یکی دیگر از راه‌های طبیعی برای جلوگیری از افسردگی، دریافت نور خورشید است که موجب جبران کمبود ویتامین D در بدن نیز می شود. درواقع نور خورشید در افزایش ترشح هورمون سروتونین نقش دارد حتی اگر هوا نیمه ابری هم باشد با دریافت نور ملایم خورشید می توانید موجب افزایش سطح ترشح این هورمون در بدن خود شوید. توجه داشته باشید باید حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید تا هورمون سروتونین در بدنتان ترشح شود.

راه‌های طبیعی برای جلوگیری از افسردگی

مصرف سبزیجات، ماهی، موز و حبوبات

سبزیجات، ماهی، موز و حبوبات، منابعی سرشار از منیزیم هستند که با مصرف آن ها می توانید سطح ترشح هورمون سروتونین در بدنتان را افزایش دهید؛ چراکه منیزیم رابطه مستقیمی با تولید سروتونین در بدن دارد. تحقیقات نشان داده است، آن دسته از افرادی که سبزیجات و ماهی زیادی مصرف می کنند نسبت به آن افرادی که این مواد غذایی را مصرف نمی کنند، خیلی بیشتر از خطر ابتلا به افسردگی دور هستند و انسان های شادتری هستند.

راه‌های طبیعی برای جلوگیری از افسردگی

ورزش کردن

یکی از مهم ترین راه‌های طبیعی برای جلوگیری از افسردگی، ورزش کردن است. از آن جایی که ورزش کردن موجب به وجود آمدن احساس شادابی و افزایش اعتماد به نفس در افراد می شود رابطه مستقیمی با افزایش ترشح هورمون سروتونین دارد. پس ورزش کردن را دست کم نگیرید و حتما ورزش کردن را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا از افسردگی دور بمانید.

راه‌های طبیعی برای جلوگیری از افسردگی
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=28315

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.