• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
18

غذاهایی برای پوست

  • کد خبر : 2924
  • 09 ژوئن 2019 - 4:56

مواد غذایی برای زیبایی پوست و مو دسته ای از مواد غذایی هستند که با مصرف آنها از راه طبیعی می توان سلامت و زیبایی پوست و مو را تامین کرد و در کنار داشتن پوست و مویی زیبا و سالم سلامتی را حفظ کرد.

مصرف روزانه سبزیجات برای سلامت بدن بسیار مهم است و می‌تواند منجر به بیشترشدن جوانی پوست نیز شود. یک تحقیق در مجله آکادمی‌آمریکایی درماتولوژی نشان داد،مردانی و زنانی که رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و همچنین میوه و ماهی دارند، خطوط کمتری روی صورتشان دارند.

معرفی غذاهایی برای پوست

روغن زیتون

تحقیقات روغن زیتون را با هر چیزی مرتبط می‌داند از پیشگیری از سکته‌های مغزی تا حفاظت در برابر بیماری قلبی و همچنین ممکن است برای پوست نیز مفید باشد.به گفته دکتر ایلیاس، علاوه بر لیپیدهای غیراشباع، روغن زیتون حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی همانند ویتامین E و پلی‌فنل است که می‌توانند از تجزیه کلاژن در پوست که منجر به چروک می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

روغن زیتون نیز سر شار از آنتی اکسیدان است و جهت تمیز کردن و ضد پیری بسیار موثر عمل می کند. این روغن می تواند چین و چروک و لکه های قهوه ای ناشی از کهولت سن را به خوبی بر طرف می کند.

ماهی

 

ماهی های آب های سرد مانند قزل آلا، ساردین، سالمون و … منابع خوبی از پروتئین هستند که نقش مهمی در حفظ و بازسازی سلامت پوست ایفا می کنند. توصیه می شود که در رژیم غذایی هفتگی خود، مصرف ۳ وعده ماهی را فراموش نکنید.

ماهی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ است که طبق پژوهش‌ها کاهش‌دهنده التهاب ایجاد شده به‌وسیله اشعه‌های مضر ماورای بنفش است. دکتر ایلیاس می‌گوید: ماهی سطح پروستاگلندین E2 را پایین می‌آورد تا از تجزیه کلاژن که منجر به چروک می‌شود، جلوگیری کند.بعضی از پژوهش‌ها نشان می‌‌دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ در ترکیب با ویتامین E و C می‌توانند سنتز کلاژن را تقویت کنند.

بادام

بادام‌ها یکی از بهترین منابع چربیهای سالم هستند که در تحقیقات متعدد مشخص شده سلامت کلی پوست را تقویت می‌کنند. بادام حاوی ویتامین‌های A، B و E است که به حفاظت پوست از ملتهب‌شدن، کمک می‌کند.

آلفا توکوفرول ماده‌ایست که به وفور در بادام یافت می‌شود. این ماده یکی از مهم‌ترین منابع ویتامین E است. ویتامینی که یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های پوست شماست!

ویتامین E معمولا بنام غذای پوست شناخته می‌شود، چرا که واقعا پوست شما را تغذیه کرده و آنرا سالم می‌کند. این ویتامین به وفور در بادام یافت می‌شود.

دکتر دندی انگلمن متخصص پوست در منهتن می‌گوید: به‌دلیل تراکم مواد مغذی آجیل‌ها و تخمه‌ها، می‌توانید پوست‌تان را آبرسانی کنید، انعطاف‌پذیری آن را تقویت کنید، به بازسازی سلولی کمک کنید و در برابر رادیکال‌های آزاد از آن حفاظت کنید.

قهوه

اگر چه قهوه در مورد پوست شهره چندان خوبی ندارد اما واقعیت این است که وقتی به اندازه متعادل مصرف شود، فواید سلامتی گوناگونی برای پوست دارد. دکتر دایان نلسون می‌گوید: به‌خاطر قابلیت آن برای انقباض رگ‌های خونی، کافئین به کاهش قرمزی، تورم و التهاب کمک می‌کند. همچنین غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست که به این معناست که از پوست در برابر صدمه نوری رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند، از پوست در برابر از دست دادن رطوبت محافظت می‌کند و به کاهش التهاب کمک می‌کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2924

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
  1. ممنون از مطالب خوبتون

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.