• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
13

آیت الله مصباح یزدی درگذشت | پیام رهبر انقلاب درپی درگذشت مصباح یزدی

  • کد خبر : 29468
  • 02 ژانویه 2021 - 9:36
درگذشت آیت الله مصباح یزدی

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی از اساتید حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری که در چند سال اخیر از بیماری گوارشی رنج می برد به دلیل ضعف مفرط جسمانی و تشدید بیماری در بیمارستانی در تهران بستری شده بود، در ۸۶ سالگی درگذشت.

آیت الله مصباح بنیان‌گذار و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس سابق شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت و یکی از استادان حوزهٔ علمیهٔ قم بود.

آیت الله مصباح یزدی دوره مقدمات و سطح را در حوزه علمیه یزد گذراند، در سال ۱۳۷۱ه‍. ق عازم نجف اشرف شد، و پس از یک سال برای ادامه تحصیل راهی قم شد او حدود ۸ سال به‌طور مداوم در درس فقه آیت الله بروجردی(ره) شرکت کرد. در سن ۲۵ سالگی به درجه اجتهاد رسید.

آیت الله مصباح یزدی  به مدت  ۸ سال در دروس فقه و اصول امام خمینی(ره)، ۱۵ سال در درس فقه آیت الله محمد تقی بهجت(ره) و ۲ سال در درس آیت الله محمد علی اراکی(ره) شرکت کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تأسیس دفتر همکاری حوزه و دانشگاه و در جهت تحول و بازسازی نظام حوزه نقش فعالی ایفا کرد.

او بنیاد علمی پژوهشی باقرالعلوم و سپس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی را در قم پایه‌گذاری کرده است.

درگذشت آیت الله مصباح یزدی

پیام رهبر انقلاب درپی درگذشت آیت الله مصباح یزدی

رهبر معظم انقلاب درگذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

با تأسف و تأثر فراوان خبر درگذشت عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، آیت الله آقای حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی را دریافت کردم. این، خسارتی برای حوزه‌ی علمیه و حوزه‌ی معارف اسلامی است. ایشان متفکری برجسته، مدیری شایسته، دارای زبان گویائی در اظهار حق و پای با استقامتی در صراط مستقیم بودند. خدمات ایشان در تولید اندیشه‌ی دینی و نگارش کتب راه‌گشا، و در تربیت شاگردان ممتاز اثرگذار، و در حضور انقلابی در همه‌ی میدانهائی که احساس نیاز به حضور ایشان میشد، حقاً و انصافاً کم‌نظیر است. پارسائی و پرهیزگاری خصلت همیشگی ایشان از دوران جوانی تا آخر عمر بود و توفیق سلوک در طریق معرفت توحیدی، پاداش بزرگ الهی به این مجاهد بلند مدت است.

اینجانب که خود سوگوار این برادر قدیمی و عزیز میباشم، به خاندان گرامی و فرزندان صالح و دیگر بازماندگان ایشان و نیز به شاگردان و ارادتمندان این معلّم بزرگ و به حوزه‌ی علمیه تسلیت عرض میکنم و علّو درجات ایشان و مغفرت و رحمت الهی را برای ایشان مسألت مینمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۳ دی ماه ۱۳۹۹

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=29468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.