• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
17

آلودگی هوا ویروس کرونا را ماندگارتر می کند

  • کد خبر : 29491
  • 02 ژانویه 2021 - 16:21
ماندگاری کرونا در آلودگی هوا

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: در شرایط وارونگی و آلودگی هوا ماندگاری ویروس کرونا در هوا بیشتر است.

علیرضا زالی در کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران بیان کرد: اکنون به سمت کاهش شدت موج سوم شیوع ویروس کرونا می رویم اما این وضعیت در تهران به خاطر چگالی جمعیت با کندی پیش می رود و آلودگی هوا نیز مزید علت است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تشریح کرد: آلودگی هوا به بخشی از سیستم تنفسی آسیب می زند، این شرایط فرد را در برابر ویروس کرونا ضعیف‌تر می کند.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران از ارائه پیشنهاد تعطیلی ۲ روزه همه بخش‌های دولتی، خصوصی و واحدهای تولیدی این استان به دولت خبر داد.

کیفیت هوای تهران در روزهای گذشته ناسالم ارزیابی می شد و امروز نیز هوای پایتخت از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه ای ۱۴۷ ناسالم برای گروه های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان و در آستانه هوای ناسالم برای همه گروه ها است.

افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا با تشدید آلودگی هوا

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه آلودگی هوا ماندگاری ویروس کرونا را بیشتر می کند، بیان کرد: افزایش غلظت ذرات معلق ۱۰ الی ۱۵ درصد شیوع، انتقال و مرگ و میر ناشی از کرونا را نیز افزایش می‌دهد، که بر همین اساس باید تصمیماتی اتخاذ کنیم، که با کاهش مواجه اشخاص روبرو شویم و پیشنهاد واضح و روشن جلسه امروز این است، که ما ضمن اینکه ما باید شدت و نظارت جدی تری بر تمامی عوامل کاهش خطر داشته باشیم، دو روز تعطیلی را برای همه دستگاه‌های اداری، فعالیت‌های عمرانی و دستگاه‌های خصوصی ارائه شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=29491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.