• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
16

آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران؛ نخستین تزریق واکسن به فرزند وزیر بهداشت

  • کد خبر : 31308
  • 09 فوریه 2021 - 12:15
تزریق واکسن به فرزند وزیر بهداشت

با دستور رئیس جمهور و با حضور وزیر بهداشت، واکسیناسیون علیه کرونا با تزریق واکسن اسپوتنیک وی به گروه درمانی بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام خمینی(ره) آغاز و نخستین تزریق به فرزند وزیر بهداشت انجام شد.

دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت بیان کرد: خوشبختانه با حمایت های مستمر و بی دریغ رئیس جمهور ، همکاران وزارت امور خارجه، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، وزارت راه و بخصوص پیگیری مستمر سفرای کشور برای واردات واکسن تلاش بسیاری شکل گرفته است و امروز مفتخریم قولی که به ملت ایران دادیم و آن اینکه قبل از ۲۲ بهمن بتوانیم تزریق واکسن را با دستور رئیس جمهور آغاز کنیم.

دکتر نمکی خاطرنشان کرد: امروز در ۶۳۵ بیمارستان دولتی، خیریه و خصوصی که بعنوان بیمارستان های مرجع ما در مدیریت درمانی کرونا محسوب می شوند این واکسیناسیون برای نخستین بار و نخستین گروه به کارکنان آی سی یو های درگیر با کرونا تزریق می شود.

دکتر نمکی تصریح کرد: ان شاء الله با پیشتازی در آینده ای نزدیک و با توجه به منابع موثق دیگر، واکسن تا اواخر بهمن وارد کشور می شود و موارد تازه ای را از واکسن وارد کشور می کنیم که مطمئن ترین واکسیناسیون برای گروه های آسیب پذیر همگام با کارکنان بهداشت و درمان، افراد بالای ۶۵ سال، افراد دچار بیماریهای زمینه ای و مابقی گروه های هدف، این واکسن تزریق شود.

نخستین واکسن روسی به فرزند وزیر بهداشت تزریق شد

وزیر بهداشت درباره تزریق اولین واکسن به فرزند خود اظهار کرد: در بین این افراد جوانی است که پزشک نیست بلکه یک دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شریف است و از نخبگان یک رقمی آزمون کارشناسی ارشد است که این واکسن به او تزریق می شود، او آمده بگوید خون ما از دیگر بچه ها سرخ تر نیست و همه ما فدای خاک پاک ملت هستیم و آمده بگوید که اگر پدرم قول داده که نخستین واکسن را به اعضای خانواده خود بزند این را اثبات می کند و او فرزند‎‌ وزیر بهداشت کشور است.

وی افزود: این اثبات یک ادعا است که همه ما جان، مال، آبرو و همه وجودمان را آورده ایم تا نثار ضعیف ترین مردم کشورمان کنیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.