• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
20

آغاز تست انسانی دومین واکسن ایرانی کرونا | واکسن کووپارس موسسه رازی

  • کد خبر : 32024
  • 28 فوریه 2021 - 12:44
تست انسانی دومین واکسن ایرانی کرونا

کارآزمایی بالینی دومین واکسن ایرانی کرونا ، «کووپارس» موسسه رازی که نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است، با تزریق مرحله اول تست انسانی به ۲ داوطلب آغاز شد.

 مراسم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای «کووپارس» مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی دقایقی پیش با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران به نمایندگی از وزیر بهداشت در تالار حضرت ابوالفضل واقع در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز شد.

تزریق واکسن کووپارس موسسه رازی به ۲ نفر

مسعود سلیمانی استاد اپیمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران و رئیس مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در خصوص واکسن کرونای رازی اظهار کرد: کارآزمایی بالینی این واکسن از امروز آغاز می‌شود و این واکسن در سه مرحله به داوطلبان تزریق خواهد شد.

رئیس مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران تشریح کرد: در مرحله اول امروز قرار است ۱۳۳ نفر در فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن و واکسن نما دریافت کنند. امروز داوطلبان نوبت اول واکسن را دریافت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و سه هفته بعد نوبت دوم به آنها تزریق خواهد شد. همچنین یک ماه بعد داوطلبین دوز استنشاقی واکسن را دریافت خواهند کرد که دریافت دوز استنشاقی باعث به وجود آ‌مدن ایمنی ترشحی خواهد شد.

وی افزود: ۱۳ نفر ابتدایی قرار است طی هشت روز تزریق واکسن را تجربه کنند. امروز دو نفر و سپس معمولا یک روز در میان تزریق واکسن را تا اتمام ۱۳ نفر خواهیم داشت. سپس ۱۲۰ نفر دیگر وارد مطالعه می‌شوند و پس از ۲۳ روز باید تزریق واکسن فاز یک به اتمام برسد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: واکسن‌ها فرم‌های مختلفی دارند و شرکت‌های زیادی انواع واکسن‌ها را در سراسر دنیا تولید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که هر کدام خواص مختلفی دارند و مؤسسه رازی توانست واکسن تزریقی سه نوبتی را تولید کند. هر دریافت کننده واکسن باید هر سه مرحله واکسن را دریافت کند و دز استنشاقی به دلیل ایجاد ایمنی ترشحی در بدن داوطلب انجام خواهد شد.

داوطلبان تست انسانی دومین واکسن ایرانی کرونا

علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی درباره این دو نفری که امروز واکسن دریافت می کنند، تصریح کرد: این دو نفر از طریق ثبت‌نام در سایت داوطلبان کارآزمایی بالینی انتخاب شدند و روز گذشته تست‌های مختلفی از جمله تست PCR دادند و امروز برای کارآزمایی بالینی واکسن آمده‌اند. این افراد یک شب تحت نظر ما هستند و سپس می‌توانند به منزل خود بروند.

اسحاقی افزود: کسانی که امروز واکسن دریافت می‌کنند هیچ‌ نسبتی با مسئول خاصی ندارند. حتی همکاران ما هم تمایل به داوطلب شدن داشتند اما در این مطالعه حضور ندارند تا تضاد منافع شکل نگیرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=32024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.