• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
22

معرفی ۵ کتاب برتر برای خودشناسی

  • کد خبر : 33441
  • 15 آوریل 2021 - 12:11
بهترین کتابهای خودشناسی

با یک سرچ کوتاه در اینترنت، فهرستی بلندبالا از کتاب های حوزه خودشناسی و خودسازی به نمایش در می آید. اما کدام کتاب واقعا موثر است و در این مسیر به مخاطب کمک می کند؟ در ادامه مجموعه ای پنج عضوی از بهترین کتابهای خودشناسی را به شما معرفی می کنیم. با مطالعه این ۵ کتاب، مسیر خودشناسی و خودسازی شما شروع می شود و با واقعیت های حیرت انگیزی درباره جهان درون خود آشنا می شوید.

خودشناسی لازمه موفقیت است. تا زمانی که هریک از ما به عنوان یک انسان واحد، خود را نشناسیم، نمی توانیم انتظار موفقیت و بهره مندی از زیبایی های بی پایان جهان را داشته باشیم. تمامی افراد موفق و پیشرو در عرصه کار، فرهنگ، علم و … مسیرشان را از سفر به درون خود آغاز کرده اند. تقریبا همه آنها روزی در جایی از زندگی، به سمت خویش حرکت کردند و پس از شناختن دنیای پر رمز و راز درونشان، متوجه شدند که می توانند جهان و هرچه در آن است را در مسیر تحقق رویاهایشان به کار بگیرند.

معرفی بهترین کتابهای خودشناسی

۱- انسان در جستجوی معنا

بدون شک یکی از بهترین کتابهای دهه اخیر در زمینه خودشناسی ، خودسازی، پیدا کردن معنای زندگی و موضوعات مشابه، اثر نویسنده و روانشناس بزرگی است که زندگی در اردوگاه های نازی ها را تجربه کرده است. ویکتور فرانکل به عنوان مبدع معنا درمانی، این کتاب را بر اساس تجربیات خود از جنگ جهانی و اسارت به دست نازی و کوره های آدم سوزی و … نوشته است. زمانی که تمام دارایی مادی انسان ها در مقابل چشمانشان از بین میرفت و به دلیل شرایط وحشتناک و غیر انسانی اردوگاه، معنویات هم رنگ میباخت، گویی افراد به مشتی حیوان درهم تنیده تبدیل می شدند که هر لحظه در انتظار مرگ بودند.

در میان انسان هایی که تصور می کردند زندگی به پایان رسیده است، چند تن نجات پیدا کرده و زندگی را مجددا تجربه کردند. ویکتور و دیگر دوستانش با سفر به درون خود و دستیابی به معنای زندگی، که برای هر شخص متفاوت است، از یکی از فجیع ترین رویدادهای جهان جان سالم بدر بردند. انسان در جستجوی معنا یکی از بهترین کتابهای خودشناسی است که نخواندن آن ضرری جبران ناپذیر برای هر فرد است!

بهترین کتابهای خودشناسی

۲- انقلاب امید

دومین کتاب در فهرست بهترین کتابها برای خودشناسی را اریک فروم، خالق شاهکار “هنر عشق ورزیدن” نوشته است. انقلاب امید کتابی در ستایش امید است. فروم در این کتاب به ما می گوید که چطور با تکیه بر معجزه ی امید، انسانیت را در جامعه گسترش دهیم. شما ناچارید به عنوان یک انسان، یا جامعه ای ماشینی و رباتیک بسازید و یا با حرکت در مسیر انسانیت و رسیدن به امید، عضوی از یک جامعه پویا، خلاق و سالم باشید. این اثر قدیمی اریک فروم، درک جدیدی از انسانیت و امید را به خواننده القا می کند و می توان از آن برای خودشناسی و خودسازی هرچه بیشتر و بهتر بهره برد.

۳- اثر مرکب

دارن هاردی در کتاب اثر مرکب، به شما یاد می دهد که چطور باکارهای کوچک و به نظر پیش پا افتاده، نتایجی درخشان بگیرید. این مورد از بهترین کتابهای خودشناسی درواقع نوعی استراتژی است تا بدانید که نمی توانید چیزی را بهتر کنید مگر آن که آن را از اول اندازه بگیرید! شاید کمی عجیب و گنگ به نظر برسد؛ اما تا مسئولیت هرآنچه را که در زندگی رخ می دهد بر عهده نگیریم، قادر به اصلاح امور و خلق وقایع جدید و درست نخواهیم بود.

بهترین کتابهای خودشناسی

۴- جزء از کل

حتما نام کتاب مشهور جزء از کل را شنیده اید. استیو تولتز این رمان آموزنده را به گونه ای اثرگذار نوشته است که تاکنون نامزد دریافت جوایز بسیاری شده است. این کتاب نه تنها جزو بهترین کتابهای خودشناسی است، بلکه می توان آن را یکی از بهترین ها برای سفر به درون خود تلقی کرد. یک درام خانوادگی که در پایان آن باور متفاوتی در خصوص ترس، انتظار و به طور کلی زندگی خواهید داشت. اگر هنوز خواندن این شاهکار بی نظیر را شروع نکرده اید، پیشنهاد می دهیم در برنامه روزانه خود زمانی را به آن اختصاص دهید؛ پیش از آن که دیر شود!

بهترین کتابهای خودشناسی

۵- زوربای یونانی

زوربای یونانی یکی دیگر از بهترین کتابهای خودشناسی است که به شکل داستان، مفاهیمی ناب و کاربردی را مطرح می کند. در این کتاب سبک زندگی انسان های معمولی، افراد متفکر و انسان هایی متفاوت را رصد می کنیم. گروه سوم افرادی هستند که هنر در لحظه زندگی کردن را به دست آورده اند و به همین دلیل هم در هرکاری که انجام می دهند، بهترین هستند. یکی از مهم ترین جنبه های خودشناسی و خودسازی، زندگی در لحظه ی اکنون است. زمانی که ذهن را از درگیری به مسائل گذشته و دغدغه های آینده تهی کرده و تمام حواس را روی لحظه حال متمرکز می کنیم، نتایج حیرت انگیزی به دست می آوریم. شخصیت زوربا در این کتاب، به ما یاد می دهد که چطور در لحظه زندگی کنیم و از ثانیه به ثانیه حیات، لذت ببریم.

بهترین کتابهای خودشناسی

همچنین بهترین کتابها برای افزایش و ترمیم عزت نفس را در سایت دخالت معرفی کرده ایم، پیشنهاد ما این است که ۳ کتاب معرفی شده در این مقاله را مطالعه کنید.(اینجا بخوانید)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=33441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.