• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
26

شناسایی ۳ مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونای آفریقای جنوبی در کشور

  • کد خبر : 33985
  • 27 آوریل 2021 - 12:31
شناسایی کرونا آفریقای جنوبی در کشور

وزیر بهداشت از شناسایی قطعی سه بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا آفریقای جنوبی در یکی از استان های جنوبی کشور خبر داد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: دیشب گزارش داشتیم در یکی از استان‌های جنوبی سه مورد ویروس کرونا آفریقای جنوبی شناسایی شده که در حال دنبال کردن آن با شیوه‌های مجدد آزمایش هستیم تا قطعی شود.

این مقام مسئول تشریح کرد: لحظه به لحظه ورود ویروس‌های جهش یافته کرونا به کشور را رصد می‌کردیم. قبلا گفتم که ویروس‌ها پاسپورت نمی‌خواهند. همان طور که ویروس ووهان توانست خود را به قطب برساند، صدای پای ویروس‌های جهش یافته را پشت مرزها می‌شنیدیم. با توجه به این‌که علم حضور و شیوع ویروس آفریقای جنوبی و برزیلی را در کشورهای همسایه داشتم، مکاتباتی برای منع ورود و خروج از کشورهای همسایه داشتیم که مسائل به خوبی دنبال نشد.

نمکی در خصوص کرونا هندی عنوان کرد: در مورد ویروس جهش یافته هندی نیز صدای پای آن را می‌شنویم. تمام تبعه هندی و پاکستانی را بررسی می‌کنیم و دیروز در یکی از شهرستان‌ها مواردی از هندی‌های مبتلا به کرونا را ارزیابی کردیم و امیدواریم که این افراد مبتلا به ویروس جهش یافته هندی نباشند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این زنگ خطر به ما می‌گوید که باید فاصله‌ها را بیشتر کرده و پروتکل‌های بهداشتی را بهتر رعایت کنیم و اجازه ندهیم همکاران ما با این نفس‌های تنگ و خسته به دام جمع و جور کردن موج جدیدی با ویروس‌های جهش یافته جدید شوند.

وی با اشاره به شناسایی کرونا آفریقای جنوبی در کشور ، هشدار داد: امیدواریم بعد از ویروس انگلیسی به دام شیوع گسترده ویروس آفریقای جنوبی نیفتیم. خیلی از واکسن‌ها روی این ویروس جواب نداده و اگر جواب بدهد، جواب مختصری است. نگذاریم به دام ویروس جهش یافته‌ای بیفتیم که واکسن‌ها هم روی آن اثری ندارند.

آغاز واکسیناسیون بالای ۸۰ سال از امروز

سعید نمکی درباره واکسیناسیون افراد سالمند اظهار کرد: واکسیناسیون گروه ۸۰ سال به بالا از امروز در کشور آغاز شد و امیدواریم بعد از آن بتوانیم واکسیناسیون گروه‌های دیگری را آغاز کنیم و تا خرداد ماه بتوانیم گروه‌های هدف پر ریسک را واکسینه کنیم.
وی افزود: تولید واکسن داخلی به خوبی پیش می‌رود و دیروز در اصفهان فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور را آغاز کرده و برکت نیز روز قبل اغاز شد و در آینده نزدیک مجموعه واکسن‌های داخلی به واکسیناسیون اضافه شود.
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=33985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.