• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
21

خواص فوق العاده‌ی آلبالو برای بدن که شما را شگفت زده خواهد کرد

  • کد خبر : 35136
  • 05 ژوئن 2021 - 14:57
خواص بی نظیر آلبالو

آلبالو علامت جوانی و نشاط است و تمام قسمتهای این میوه یعنی هسته ، دم ، برگ و ساقه آن در طب و صنعت کاربرد دارند. با ما همراه شوید تا با خواص و مضرات آلبالو ، این میوه لذیذ تابستانی بیشتر آشنا شوید.

آلبالو که به نام آلوبالو هم شناخته می‌شود میوه‌ای بهاری به رنگ قرمز تیره بوده و مزه‌ای ترش دارد؛ جالب است بدانید که آلبالو در واقع همان گیلاس ترش است.

 آلبالو حاوی مقادیر بالای پلی فنول، آنتوسیانین، ملاتونین، پتاسیم، آهن، روی، فسفر، مس و منگنز و ویتامین C، ویتامین A و ویتامین‌های B است.

آلبالو بومی جنوب غربی آسیا و اروپاست، در حال حاضر کشور‌های روسیه، اکراین و ترکیه بزرگترین تولید کنندگان آلبالو در جهان محسوب می‌شوند.

آلبالو تازه را می‌توان برای تهیه انواع ترشی آلبالو، انوع دسر، کیک، بستنی، شیرینی، شربت آلبالو، آب آلبالو، مربا آلبالو، آلبالو پلو و خورش آلبالو استفاده کرد.

آلبالو و جوان سازی پوست صورت

بر طبق تحقیقات انجام شده نوشیدن روزانه آب آلبالو به دلیل مقادیر بالای آنتوسیانین‌هایی که دارد بافت‌های همبند پوست را تقویت می‌کند و با افزایش سنتز کلاژن پوست باعث جوان سازی پوست صورت می‌شود.

آلبالو در جوان سازی پوست نقش مهمی دارد

درمان آکنه و جوش صورت

آلبالو خواص ضد باکتری دارد که با سم زدایی پوست صورت به درمان آکنه و جوش صورت کمک می‌کند. البته خوب است روش تهیه ماسک آلبالو برای پوست صورت را بدانید

یک فنجان آلبالو رسیده که هسته‌های آن را جدا کردید، له کنید و چند قطره آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید، یک سفیده تخم مرغ به این ترکیب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

 خواص آلبالو برای درمان سرماخوردگی

آلبالو فواید دارویی و درمانی هم دارد آلبالو خشک و تازه برای بدن آلبالو حاوی مقادیر بالای ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفلونزا و سرفه مفید است.

علاوه بر این آلبالو با جذب بیشتر آهن، مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها و بیماری‌های ویروسی را افزایش می‌دهد. همچنین آنتوسیانین‌ها و کورستین موجود در آلبالو به کاهش علایم آسم کمک می‌کند.

لاغری و کاهش وزن

اکثر ما فکر می‌کنیم که کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها تنها راه کاهش وزن است، بهتر است بدانید که انتخاب مناسب کربوهیدرات‌ها در حقیقت به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند.

آلبالو تازه حاوی مقادیر قابل توجه کربوهیدرات و فیبر است که باعث کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری و افزایش چربی سوزی بدن به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند.

نکات مهم در انتخاب آلبالو

آلبالویی برای خوردن خوب است که رسیده و تازه باشد علامت رسیدگی آن رنگ آن است که کاملا قرمز و درخشان باشد.

از آلبالویی که رنگ آن کاملا قرمز نشده است و دارای گوشتی سفت است دوری کنید زیرا مصرف آن سوء‌هضم می‌آورد و کار روده‌ها را مختل می‌کند.

آلبالو وقتی تیره‌رنگ است و دارای لکه‌‌های قهوه‌ای است کهنه شده و رو به فساد گذاشته است. گاهی میوه‌فروشان برای اینکه آلبالو را خوش‌منظره سازند به آن آب می‌زنند این کار زود آلبالو را خراب می‌کند و آماده می‌سازد که زودتر فاسد شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=35136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.