• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
20

معطلی ۱۵ ساعته و ماشین‌خوابی در صف واکسن

  • کد خبر : 35902
  • 29 ژوئن 2021 - 10:35

بررسی‌های میدانی از ادامه وضعیت نابسامان تزریق دوز دوم واکسن سالمندان حکایت دارد؛ گزارش‌ها نشان می‌دهد بسیاری از متقاضیان واکسن بین ۵ تا ۱۵ ساعت در صف‌های طولانی منتظر می‌مانند، سودجویان اقدام به نوبت‌فروشی می‌کنند و گروهی برای دریافت واکسن، از روز قبل در ماشین منتظر می‌مانند و شب را همانجا می‌خوابند.

گزارش میدانی صبح دیروز همشهری از ۶مرکز واکسیناسیون خودرویی و غیرخودرویی در تهران حکایت از ادامه وضعیت نابسامان تزریق واکسن به سالمندانی است که انتظار دوز دوم را می‌کشند. حالا در همین صف‌ها، کسب‌وکارهای جدید با نرخ‌های تعیین شده ایجاد شده است، مثل سودجویانی که در صف‌های خودرویی، به دیرآمده‌ها نوبت‌فروشی می‌کنند.

صف واکسن

وضعیت نابسامان واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال

از زمانی‌که واکسیناسیون سالمندان با اولویت افراد بالای ۸۰ سال شروع شد، ۶۳ روز می‌گذرد. قرار بود تا پایان خرداد، واکسیناسیون سالمندان بالای ۶۰ سال در کشور تمام شود، در هشتمین روز از تیر، هنوز دایره واکسیناسیون سالمندانی بالای ۷۰ سال تمام نشده و خیلی‌ها نگران دریافت دوز اول هستند.

برنامه هایی که در حد وعده ماند

آنطور که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، اواخر اردیبهشت اعلام کرد، برنامه اینگونه بود که واکسیناسیون برای ۸۰ ساله‌ها شروع شود و با اختلاف ۵ سال، هر هفته گروه جدیدی از سالمندان در اولویت تزریق قرار گیرند. حالا با نزدیک شدن به نیمه تیرماه، نه‌تنها واکسیناسیون به ۶۰ ساله‌ها به‌عنوان آخرین گروه از سالمندان نرسیده که افراد بالای ۷۰ سال در گیرودار دریافت دوز دوم‌ هر روز در صف می‌ایستند و آنهایی که دوز اول را هم نگرفته‌اند، هراس جاماندن دارند.

۵ تا ۱۵ ساعت در صف واکسن !

دریافت دوز دوم واکسن بین ۵ تا ۱۵ ساعت معطلی دارد؛ این را سالمندان ایستاده در صف‌های طولانی به همشهری می‌گویند. از پیامک‌های وزارت بهداشت برای اطلاع‌رسانی درباره دریافت دوز دوم هم خبری نیست، اگر هم پیامی فرستاده شده باشد، تغییری در روند فعلی واکسیناسیون ایجاد نمی‌کند. تنها شرط قبول سالمندان برای تزریق واکسن، ثبت‌نام حضوری است.

ثبت نام ها فقط حضوری انجام می شود!

این در حالی است که مسئولان وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ها و پیام‌های متعدد از مردم می‌خواهند تا مراجعه حضوری نداشته باشند. اما آنها که مراجعه نکردند، از قافله واکسن عقب ماندند. ثبت‌نام واکسن کرونا روزانه ساعت ۷ تا ۸ صبح توسط همکاران انتظامات انجام می‌گیرد. غیراز لیست معتبر و مهر شده که توسط همکاران انتظامات نوشته می‌شود هیچ لیست دیگری قابل‌قبول نیست.

ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir چه شد !

سخنی که به مراجعین دوز دوم واکسن گفته می شود ! افرادی که در لیست معتبر ثبت‌نام شده اند لطفا طبق ردیف در صف حضور داشته باشند. این نوشته روی در ورودی یکی از مراکز تجمیعی در غرب تهران است؛ نوشته‌ای که با اطلاعیه‌های قبلی و ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.ir مغایرت دارد.

برگرفته از گزارش همشهری آنلاین

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=35902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.