• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
18

علائم کرونای دلتا را بیشتر بشناسید

  • کد خبر : 36286
  • 13 جولای 2021 - 10:08

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد موج جدید کرونا در ایران گفت: در جهش‌های اخیر کرونا علائم شبه سرماخوردگی معمولی مانند آبریزش بینی در مبتلایان مقداری بیشتر شده است. البته به طور کلی علائم مشابه با علائم ابتلا به کرونا در جهش‌های قبلی است.

 پیک پنجم کرونا

دکتر فرشاد علامه درمورد وضعیت کرونا در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: در حال حاضر در پیک پنجم به سر می‌بریم و مراجعات به بیمارستان هایمان رو به افزایش است. البته ما چهار پیک را گذراندیم و در صورت افزایش موارد بیماری به تعداد بیمارانی که به بستری نیاز دارند، تخت‌های بخش‌های دیگر را به کرونا اختصاص می‌دهیم. سعی بر این است که هیچ بیمار و مراجعه کننده‌ای پشت در بیمارستان نماند.

وی بیان کرد: بنابراین ما روزبروز به تعدادی که بیماران مان افزایش می‌یابد، تخت هایمان را هم افزایش می‌دهیم.

علائم کرونای دلتا را بیشتر بشناسید

او درباره شرایط بالینی بیمارانی که با کرونای مثبت به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، گفت: اینطور نیست که لزوما بگوییم بیمارانی که در حال حاضر به دلیل کرونا مراجعه می‌کنند، بدحال‌تر هستند. در عین حال در بیمارستان‌ها هم کلینیک‌های سرپایی مان را مهیا کردیم و همچنان بسیاری از بیماران به صورت سرپایی به بیمارستان می‌آیند و دارو‌های تزریقی را هر روز دریافت می‌کنند تا در بیمارستان بستری نباشند. بر این اساس در خانه و با رعایت مسائل ایزولیشن تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

 میزان مرگ و میر فعلا خیلی افزایش جدی پیدا نکرده است

وی ادامه داد: در عین حال کسانی هم که امکان مراقبت در منزل ندارند و همچنین بیماران بدحال، در بیمارستان بستری می‌شوند؛ بنابراین لزوما اینطور نیست که مبتلایان به کرونایی که اکنون مراجعه می‌کنند، بدحال‌تر شده باشند و مورتالیتی مان (میزان مرگ و میر) هم فعلا خیلی افزایش جدی پیدا نکرده است.

وی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد که بیشتر مواردی که در حال حاضر به بیمارستان‌های ما مراجعه می‌کنند، از نوع کرونای دلتا است. البته اینکه گفته می‌شود کرونای دلتا به درمان مقاوم است را به صورت جدی تاکنون مشاهده نکرده ایم. البته هنوز در ابتدای پیک پنجم است و باید ببینیم که در ادامه چه شرایطی ایجاد می‌شود. در حال حاضر به نظر نمی‌آید که تفاوت آنچنانی در زمینه درمان جهش‌های مختلف کووید ۱۹ وجود داشته باشد.

علائم کرونای دلتا

علامه با بیان اینکه البته علائم کرونای دلتا مقداری متفاوت شده است، گفت: یک مقدار نوع علائم ابتلا متفاوت شده است و به عنوان مثال مقداری علائمی مانند آبریزش بینی در این نوع جهش بیشتر مشاهده می‌شود، اما در مجموع علائم مشابه با علائم ابتلا به کرونا در جهش‌های قبلی است. البته در جهش‌های اخیر علائم شبه سرماخوردگی معمولی مقداری بیشتر شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=36286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.