• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
22

هرآنچه که باید درباره تعطیلی ۶ روزه استان تهران و البرز بدانید

  • کد خبر : 36538
  • 19 جولای 2021 - 18:28
تعطیلی ۶ روزه تهران و استان البرز به خاطر کرونا

ستاد ملی کرونا در پی اعلام وضعیت قرمز در تمام نقاط استان تهران و البرز و در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان، از تعطیلی ۶ روزه دستگاه‌های اداری این ۲ استان‌ خبر داد؛ تعطیلی که بخش قابل توجهی از حوزه‌های دولتی و خصوصی عمومی را در برگرفت.

صبح امروز دوشنبه ۲۸ تیر، علی ربیعی سخنگوی دولت طی خبری به رسانه ها اعلام کرد: به منظور پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه، تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از فردا سه شنبه ۲۹ تیر تا یکشنبه هفته آینده مصادف با سوم مرداد تعطیل است.

وی اضافه کرد: بنابراین به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رییس جمهوری، تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه شنبه این هفته (فردا) تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

بر اساس تقویم رسمی کشور، روز چهارشنبه هفته جاری به مناسبت عید سعید قربان تعطیل است و علاوه بر آن، ادارات دولتی نیز بر اساس مصوبه اخیر دولت به منظور مدیریت کرونا و مصرف برق، روزهای پنجشنبه تعطیل هستند.

به این ترتیب، استانهای تهران و البرز از فردا به مدت شش روز تعطیل است که از این میزان، سه روز تعطیلات ناشی از کرونا و سه روز دیگر نیز، تعطیلات رسمی و پایان هفته خواهد بود.

تردد خودروهای سواری غیربومی در تعطیلی ۶ روزه ممنوع است

ربیعی این موضوع را نیز یادآورشد که: بنابر این مصوبه، در مدت تعطیلات یاد شده، تردد خودروهای سواری غیربومی ممنوع است و در صورت رعایت نکردن افراد، علاوه بر جریمه، خودروهای آنان نیز از مسیرها بازگردانده خواهد شد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها ادامه داشته و براساس وضعیت شهرها اطلاع رسانی خواهد شد.

به دنبال اعلام و انتشار این خبر، بخش های دیگر مانند بانک ها، مترو، بورس، بازار، کتابخانه ها و میادین میوه و تره بار طی خبرهای مختلف و مجزایی از وضعیت فعالیت یا تعطیلی خود اخباری را منتشر کردند تا شهروندان از نحوه خدمات رسانی در این مدت در حوزه های گوناگون بی خبر نباشند.

تعطیلی ۶ روزه بازار و بانک‌های استان تهران

 معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران گفت: تمام نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی شامل تمام ادارات، بانک‌های استان و بازار پایتخت از فردا (سه‌شنبه ۲۹ تیر) تا یکشنبه هفته آتی (سوم مرداد) تعطیل شد.

غلامرضا عباس عباس پاشا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس مصوبه ستاد کرونا و بنابر پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رئیس جمهوری تمامی ادارات، بانک ها و گروه ۲، سه و چهار از جمله بازار بزرگ تهران در این استان به مدت ۶ روز تعطیل است.

وی ادامه داد: بنابراین مصوبه، تردد از استان های تهران و البرز ممنوع است و در صورت رعایت نکردن علاوه بر جریمه، خودرو نیز از مسیرها بازگردانده می شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران گفت: موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها ادامه دارد و براساس وضعیت شهرها اطلاع‌رسانی می شود.

بورس از فردا تا چهارم مردادماه تعطیل شد

با انتشار خبرهای مربوط به تعطیلی ادارات، بانک ها و بازار تهران، دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا نیز از تعطیلی بانک‌ها و اصناف در تهران و البرز به‌مدت ۶ روز تعطیل خبر داد.

در پی آن نیز «محمدحسن ابراهیمی سرو علیا»، نایب رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار سرمایه ایران را در روزهای (سه‌شنبه، شبنه و یکشنبه) تعطیل اعلام کرد.

تعطیلی تالارهای مطالعه کتابخانه ملی

 در پی اعلام تعطیلی همه ادارات و سازمان‌ها در استان‌های تهران و البرز، تالارهای مطالعه کتابخانه ملی ایران از سه‌شنبه (۲۹ تیر) تا سوم مرداد نیز تعطیل شدند.

همچنین شیفت شب کتابخانه ملی نیز از امروز دوشنبه (۲۸ تیر) تا روز یکشنبه سوم مرداد تعطیل خواهد بود و خدمات الکترونیکی کتابخانه ملی از جمله کتابخانه دیجیتال، مرجع مجازی و ارائه محتوای دیجیتال مورد درخواست کاربران به روال گذشته‌ برقرار است.

اعمال محدودیت‌ها از ساعت ۱۸ امروز

رییس پلیس راهور ناجا از اعمال محدودیت‌ها از ساعت ۱۸ امروز دوشنبه خبر داد و گفت: همه مجوزهایی که از سوی فرمانداری‌ها صادر شده‌اند لغو و تردد ممنوع است.

سردار سید کمال هادیانفر  اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، محدویت های تردد به صورت مستمر در حال حاضر اجرا می شود و هم اکنون  اعمال قانون در ۱۶۹ شهر قرمز و ۱۶۶ شهر نارنجی در حال انجام است.

به گفته وی از ساعت ۱۸ امروز در ۱۴ مبادی ورودی و خروجی تهران و البرز، محدودیت های تردد اعمال می شود.

وی افزود: همچنین بر اساس مصوبه اخیر ستاد مقابله با کرونا که روز گذشته به پلیس راهور ابلاغ شد و با توجه به تعطیلات اعلام شده از سوی این ستاد، تعطیلات استان های تهران و البرز از فردا آغاز می شود و تا پایان روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

هادیانفر ادامه داد: به همکاران راهور تاکید شده است تا به هموطنان انصراف از سفر را توصیه کنند اما در صورتی که فردی اصرار به ادامه سفر داشته باشد اعمال قانون و خودروی مربوطه یک میلیون تومان جریمه نقدی می شود.

سردار هادیانفر تصریح کرد: ناوگان بار مسافری از این محدودیت ها مستثنی است و می توانند تردد داشته باشند.

لغو تمام مجوزهای تردد در تعطیلی

سردار هادیانفر یادآور شد: برابر با اعلام وزارت کشور، تمام مجوزهایی که از سوی فرمانداری ها صادر شده اند لغو و تردد ممنوع است.

وی افزود: هموطنان به استان های گیلان، مازندران، قزوین، غرب استان البرز، جنوب استان تهران و شرق ۲ استان البرز و تهران به هیچ عنوان سفر نکنند چرا که در مبادی خروجی این استان ها اعمال قانون صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه تاکید شده تا روسای پلیس راهور در استان های شمالی و شرقی استان البرز و تهران از خروج خودروهای بومی و ورود خودروهای غیربومی و همچنین از ورود و خروج خودروی شهرهای قرمز به سایر شهر یا استان ها جلوگیری کنند در غیر اینصورت رانندگان یک میلیون تومان جریمه نقدی می شوند.

به گفته وی ضمن حضور همکاران پلیس راهور در مبادی خروجی استان های تهران و البرز و شهرهای قرمز، دوربین ها نیز تخلفات را ثبت می کند.

تعطیلی تهران شامل میادین و بازارهای میوه و تره‌بار نمی‌شود

سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران اعلام کرد: تعطیلی ۶ روزه استان تهران شامل فعالیت میادین و بازارهای میوه و تره‌بار پایتخت نمی‌شود و این مراکز خدماتی طبق روال معمول و مطابق ساعت کار اعلام شده، باز و آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران روز دوشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: ۲۵۳ میدان و بازار میوه و تره بار تهران از روز سه‌شنبه ۲۹ تیر تا روز یک‌شنبه سوم مرداد، فعال و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

مترو تهران تعطیل نیست

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: خدمات رسانی در تمامی ایستگاه های خطوط هفتگانه متروی تهران و حومه در ایام تعطیل ادامه دارد.

مجید رستمی افزود: با توجه به تعطیلی ادارات و سازمان ها، متروی تهران و حومه از ۲۹ تیرماه تا ۳ مردادماه ۱۴۰۰ همانند روزهای تعطیل سرویس دهی دارد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه های خطوط متروی تهران و حومه تعطیل نخواهد بود، گفت: خدمات رسانی در این ایام با توجه به کاهش مسافر طبق زمانبندی روزهای تعطیل انجام می شود.

سالن‌های سینما و تئاتر ۶ روز تعطیل شدند

با تشدید وضعیت بحرانی کرونا در برخی از استان‌ها، سالن‌های سینما و تئاتری استان تهران نیز به مدت ۶ روز تعطیل شدند.

بنا بر اطلاعیه قرارگاه عملیات مقابله با کرونا سینماها و سالن‌های تئاتر از روز سه شنبه تا یکشنبه هفته آینده تعطیل شدند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=36538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.