• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
23

وزیر بهداشت: در سربالایی پیک پنجم کرونا قرار داریم

  • کد خبر : 36805
  • 27 جولای 2021 - 19:29
صحبت های وزیر بهداشت درباره پیک پنجم کرونا

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر در سربالایی پیک پنجم کرونا قرار داریم و متاسفانه عدم رعایت پروتکل‌ها و مسافرت‌های متعدد راه را برای کنترل پیک پنجم دشوار می‌سازد.

دکتر سعید نمکی روز سه شنبه در حاشیه جلسه هیات عالی سیاستگذاری فرماندهان نیروهای مسلح اظهار داشت: تمامی رستوران‌ها در تعطیلات ۶ روزه عید قربان باز بودند، شهر حالت عادی داشت، سفرها برقرار بود البته ناجا خیلی برای کاهش ترددها تلاش کرد اما شهرهای شمالی، پر از جمعیت است و تخت های بیمارستانی در استانهای شمالی تقریبا پر هستند.

پیک پنجم کرونا ، در اکثر استانها روند بیماری افزایشی است

وزیر بهداشت افزود: ویروس دلتا، بسیار سرکش است و اگر شیوه رعایت پروتکل های بهداشتی اینگونه باشد، امیدواری چندانی به خارج شدن از وضعیت قرمز در اکثر شهرهای کشور نداریم اما اگر مردم رعایت کنند و ارگانهای مختلف بر روی رعایت پروتکل های بهداشتی، پافشاری کنند می توانیم امیدوار باشیم که در چند روز آینده، وضعیت آرام تری داشته باشیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: در استانهایی مانند سیستان و بلوچستان و برخی استانهای جنوبی، روند بیماری تقریبا در حال مهار شدن است اما در اکثر استانها، روند بیماری، افزایشی است و امیدواریم که در یکی دو هفته آینده به آرامشی نسبی برسیم.

دکتر نمکی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سرعت واکسیناسیون مناسب است و از این هفته با توجه به ذخیره واکسنی که فراهم کرده ایم، گروه های بیشتری را تحت پوشش قرار می دهیم و مراکز واکسیناسیون را افزایش داده ایم و در مشاغل و حِرَف پرخطر از مراکز جدید واکسیناسیون استفاده می کنیم و در هفته آینده وضعیت واکسیناسیون بهتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: نیروهای مسلح در همکاری برای مقابله با کرونا در کنار ما، حماسه خلق کردند و امروز از بزرگ منشی نیروهای مسلح، قدردانی عمیق خودم و همکارانم را اعلام می کنم. طرح شهید سلیمانی در کنترل بیماری کووید۱۹ مایه برکت شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=36805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.