• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

۲ پیک کرونایی دیگر تا انتهای سال خواهیم داشت

  • کد خبر : 37093
  • 04 آگوست 2021 - 9:30

دکتر محمدرضا صالحی متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: اگر وضعیت واکسیناسیون کشور با روند فعلی پیش رود ما حداقل ۲ پیک کرونا دیگر تا انتهای سال خواهیم داشت.

۲ پیک کرونایی دیگر تا انتهای سال خواهیم داشت

دکتر محمدرضا صالحی در رابطه با ملاحظات پس از تزریق واکسن کرونا گفت: نباید پس از تزریق واکسن کرونا خود را ایمن بدانیم و مانند سایر اوقات پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و این برای پس از تزریق دوز اول یا دوم تفاوتی ندارد.

او افزود: ممکن است حوادثی مثل تب و لرز، تنگی‌نفس، آبریزش بینی، سردرد و مواردی از این قبیل پس از تزریق دوز اول و یا دوم واکسن کرونا حادث شود که در این مواقع می‌بایست با پزشک مشورت شود.

آیا واکسن کرونا می‌تواند عامل ابتلا به کوید-۱۹ باشد؟

صالحی در پاسخ به اینکه آیا واکسن کرونا می‌تواند عامل ابتلا به کوید-۱۹ باشد یا خیر عنوان کرد: شبهاتی که درباره واکسن‌های ساخته شده با ویروس‌های مرده مانند اینکه خوردن انواع ویتامین‌ها می‌تواند باعث تقویت ویروس‌های کشته شده داخل واکسن شود کاملا بی‌اساس است.

وضعیت بیمارستان ها لحظه به لحظه درحال بدتر شدن است

او با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تصریح کرد: وضعیت بیمارستان ها به خصوص در بیمارستان‌هایی که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند لحظه به لحظه درحال بدتر شدن است و اکثر بیمارستان‌ها تا حداکثر  ظرفیت اسمی خودشان زیر بار رفتند و پیش‌بینی ما این است که تعدادی از افرادی که در وضع وخیم و تحت مراقبت های ویژه قرار دارند را از دست بدهیم.

او با اشاره به عدم جلوگیری از ترددهای درون‌شهری به برون‌شهری ادامه داد: یکی از نکات خیلی مهمی که وجود دارد توجه بیشتر به بحث پیشگیری و واکسیناسیون است که به نظر من باید با دقت بیشتری هم از باب پروتکل های پیشگیری و هم از باب حمایت از واکسن‌ساز های داخلی در افزایش میزان تولید و همچنین ایجاد راهکارهای مناسب برای واردات بیشتر است چراکه شاید نیاز باشد حداقل ۷ الی ۱۰ میلیون دوز واکسن در ماه بزنیم اگر بخواهیم اپیدمی را کنترل کنیم.

سرخوردگی و دلسردی کارکنان

دکترصالحی با انتقاد از مسئولین مربوطه گفت: نکته ای که تا حدی مغفول مانده است تیم‌های درمانی هستند که بیش از یک سال و نیم است که تحت فشار شدید قرار دارند درصورتی که پرداخت‌هایی که درحال انجام است به هیچ عنوان متناسب با بخش کووید نیست و مالیات یا کسری حقوق که در این بخش پرداخت می‌شود با بخش‌های دیگر یکسان است و این باعث سرخوردگی و دلسردی کارکنان در این بخش خواهد بود و به تبع آن کیفیت خدمت‌رسانی با کاهش مواجه خواهد بود.

حداقل ۲ پیک کرونایی دیگر تا انتهای سال خواهیم داشت

او در آخر خاطرنشان کرد: اگر وضعیت واکسیناسیون کشور با روند فعلی پیش رود ما حداقل دو پیک دیگر تا انتهای سال خواهیم داشت اما اگر واکسیناسیون سرعت یابد و بتوانیم حداقل ماهانه ۷ الی ۱۰ میلیون دوز واکسن بزنیم احتمالا می‌توانیم به این پیک دیرتر برسیم و یا اصلا نرسیم.

 

برگرفته از فارس

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=37093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.