• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

فواید هویج برای سلامتی بدن

  • کد خبر : 37761
  • 27 آگوست 2021 - 14:58
فواید هویج برای سلامتی بدن

فواید هویج

فواید هویج  بسیار زیاد است و ما شش مورد از بهترین مزایای هویج برای سلامتی را برای شما بازگو خواهیم کرد. بسیاری از ما ممکن است از تاثیر مثبت هویج بر بینایی آگاه باشیم ، اما برخی دیگر از خواص تغذیه ای هویج وجود دارد که شگفت زده خواهید شد.

هویج برای سلامت چشم ضروری است

این خاصیت احتمالاً شناخته شده ترین فواید تغذیه ای هویج است ، این سبزی نارنجی ، رنگ خود را تا حدی از بتاکاروتن ، از خانواده آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی می گیرد. بتا کاروتن از بیماری های چشمی مرتبط با سن مانند دژنراسیون ماکولا جلوگیری می کند. با مصرف روزانه این ماده مغذی چشم های خود را سالم نگه دارید.

هویج ایمنی بدن شما را افزایش می دهد

بتاکاروتن همچنین به تولید ویتامین A در بدن کمک می کند ، که برای تقویت سیستم دفاعی بدن به ویژه در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا ضروری است. ویتامین A به بدن ما کمک می کند تا در برابر ایمن بماند و سلولهای جدید را بازسازی کند. هویج یک عنصر ضروری در وعده غذایی بیماران است.

این مطلب را هم بخوانید. خواص بی نظیرگوجه فرنگی برای بدن

بهبود سلامت قلب

از دیگر فواید هویج سلامت قلب است .تحقیقات نشان می دهد که هویج می تواند در برابر فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی محافظت کند و حتی می تواند به کاهش کلسترول نیز کمک کند. افزایش مصرف سبزیجات به طور کلی با بهبود سلامت قلب همراه است و سبزیجات زرد-قرمز نارنجی (مانند هویج) همگی دارای قدرت مبارزه با بیماری های قلبی هستند.

فواید هویج برای پوست شگفت انگیز است

اگر به دنبال درخشش پوست هستید یا می خواهید خراش روی پوست التیام سریعتری داشته باشد ، هویج می تواند به شما کمک کند. کاروتنوئیدها جنگجویان پوستی هستند – رتینول ، بیوتین و لیکوپن همه در هویج وجود دارند ، بنابراین برای داشتن پوستی سالمتر و نرمتر هویج بخورید.

مبارزه با التهابات

 اکنون که می دانیم هویج سرشار از مواد مغذی مهم مانند ویتامین A و بتاکاروتن است ، هر دوی این مواد مغذی به همراه فیبر و آنتی اکسیدانی به نام لوتئولین به مبارزه با التهاب کمک می کند. فیبر به جلوگیری از بیماری های مزمن کمک می کند ، و سلامت روده شما را افزایش می دهد. فقط با یک هویج متوسط ​​حدود ۱۰ درصد از فیبر توصیه شده روزانه شما تامین می کند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که خواص ضد التهابی لوتئولین می تواند به جلوگیری از سرطان ریه ، پروستات ، معده و سینه کمک کند.

هویج ذهن را تقویت میکند

لوتئولین یک مزیت شگفت انگیز دیگر برای سلامتی دارد وآن حفاظت از مغز است هویج نه تنها می تواند به تقویت حافظه شما کمک کند ، بلکه می تواند از آلزایمر نیز جلوگیری کند.

سعی کنید مقداری هویج یا یک سبزی قرمز ، زرد یا نارنجی دیگردر رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید تا مواد مغذی فوق العاده را دریافت کنید .

 

معصومه لطفی پایگاه خبری دخالت

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=37761

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.