• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
11

هفته ای ۵میلیون دز واکسن کرونا از روزهای آینده وارد میشود

  • کد خبر : 37850
  • 01 سپتامبر 2021 - 11:11
هفته ای ۵میلیون دز واکسن کرونا از روزهای آینده وارد میشود

علیرضا رئیسی، در حاشیه نشست مجازی وزیر بهداشت با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، درمورد تزریق واکسن و واردات واکسن کرونا اظهار کرد: فاز یک واکسیناسیون شامل کادر بهداشت و درمان که انجام شد. فاز ۲ نیز برای سالمندان بالای ۶۰ سال بود که ۸۷ درصد آنها واکسینه شده اند.

وارد فاز ۴ برنامه واکسیناسیون شده‌ایم

او گفت: فاز ۳ شامل مشاغل حساس و گروه‌های شغلی و بیماران خاص بوده است که تقریباً انجام شده است، در واقع الان وارد فاز ۴ برنامه واکسیناسیون کشوری شده ایم که برای افراد زیر ۶۰ سال است.

جمعیت زیر ۶۰ سال کشور حدود ۴۲ میلیون نفر هستند، برای این افراد ۸۵ میلیون دوز واکسن نیاز داریم که از هفته آینده به طور مستمر میزان قابل توجهی واکسن وارد کشور خواهد شد.

هفته ای ۵میلیون دز واکسن کرونا وارد میشود

وی در مورد واردات واکسن کرونا افزود: از هفته آینده ۵ میلیون دوز واکسن کرونا به صورت هفتگی وارد خواهد شد و شهریور ۱۴۰۰ می‌توانیم حداقل ۲۰ میلیون و مهر ماه نیز حداقل ۳۰ میلیون دوز واکسن وارد کنیم.

اینکه در حال حاضر روزانه ۶۵۰ هزار دوز تزریق واکسن در کشور انجام می‌شود، گفت: این مقدار ظرفیت قابلیت ۲ برابر شدن را دارد.

تاکنون ۲۷ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است

رئیسی افزود: تمامی واکسن‌هایی که مصرف شده اثربخشی مناسبی داشته اند، به طوری که میزان بستری‌های بیمارانی که واکسینه شده اند پایین‌تر از کسانی است که واکسن نزده اند.

هر واکسنی عوارضی دارد

اوبا اشاره به اینکه هر واکسنی عوارضی دارد که عمدتاً بسیار خفیف هستند، گفت: اول مهر گزارش جامع از عوارض واکسن تهیه خواهیم کرد.

دلیل کمبود واکسن در برخی از مراکز واکسیناسیون

رئیسی در پایان افزود: به دلیل اینکه اخیراً واکسن وارد نشده بود، ترجیح دادیم دوز دوم را بزنیم تا برنامه واکسیناسیون آنها به تأخیر نیافتد و از هفته آینده واکسیناسیون دوز اولی‌ها را دوباره از سر خواهیم گرفت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=37850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.