• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

میزان درگیری ریه بیماران مبتلا به کرونا قابل تشخیص است

  • کد خبر : 37975
  • 07 سپتامبر 2021 - 11:43
میزان درگیری ریه بیماران مبتلا به کرونا قابل تشخیص است

دکتر اشرف توانایی ثانی دانشیار گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب که بطور طبیعی میزان درگیری ریه بیماران مبتلا به کرونا  با علائم مشهود در بیماران مبتلا به کرونا قابل تشخیص است گفت: مهمترین خدمات تخصصی که برای بیماران کووید صورت می گیرد سنجش وضعیت تنفس بیماران، وضعیت تنگی نفس و اندازه گیری اکسیژن خون بیماران در دستور کار همه متخصصین قرار دارد که با این مولفه ها میزان درگیری ریه افراد مبتلا، در روزهای سوم و چهارم بیماری قابل تشخیص است.

میزان درگیری ریه بیماران مبتلا به کرونا قابل تشخیص است

او گفت: با ارائه خدمات تخصصی به بیماران کووید از طریق سونو گرافی پرتابل، جابجایی بیماران در سطح مراکز درمانی کاهش خواهد یافت و این روند سبب کاهش الودگی در محیط های درمانی خواهد شد.

بیماران کرونایی حتما قرنطینه خانگی باشند

دکتر توانایی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از بیماران مبتلا به کووید با عدم جدی گرفتن دستور پزشکان چه در زمانی که در بیمارستان هستند، در سطح محیط های  درمانی و چه در زمانی که باید حتما قرنطینه خانگی باشند بی محابا  در سطح اجتماع تردد می کنند که این روند سبب انتشار سریع بیماری  در سطح جامعه می گردد و باید نسبت به کنترل آن راهکاری جدی اندیشیده شود.

مردم دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند

این فوق تخصص بیماریهای عفونی گفت: بارقه هایی از امید در حیطه کاهش موارد سرپایی و مراجعین بیمارستانها متصور است، مشروط بر اینکه مردم عزیز جدی تر و کوشاتر دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند و بر کاهش دورهمی ها و زدن ماسک اهتمام ورزند.

اجتناب از درخواست داروهای اضافی

دکتر اشرف توانایی توصیه کرد: از درخواست داروهای اضافی اجتناب کنند و به همان میزان دارویی که پزشکان برای بهبودی آنان تجویز می کنند اکتفا نمایند.

او در آخر افزود: متاسفانه میزان موارد بستری و بدحال در بیمارستانها دارای روند تقریبا ثابتی است و خدمات شبانه روزی همه مدافعان سلامت برای این عزیزان در حال انجام است و هر روز شاهد از دست رفتن تعدادی از این عزیزان در بخش های مراقبت های ویژه هستیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=37975

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.