• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
10

تفاوت حساسیت های فصلی با کرونا چیست؟

  • کد خبر : 38115
  • 15 سپتامبر 2021 - 13:43
تفاوت حساسیت های فصلی با کرونا چیست؟

دکتر مرضیه توکل متخصص آسم و آلرژی وعضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در مورد تفاوت حساسیت های فصلی با کرونا گفت : حساسیت یا آلرژی واکنش بدن به عواملی مثل گرده گیاهان یا برخی مواد غذایی است که برای عموم افراد بی خطر هستند اما در برخی افراد آلرژی زا بود  و می توانند در پوست ، دستگاه گوارش و …. علائم ایجاد کنند.

تفاوت حساسیت های فصلی با کرونا

او افزود: عمده ترین آلرژی ها،  آلرژی های تنفسی هستند که اگر در دستگاه تنفسی فوقانی ایجاد شود با علائمی مانند آبریزش بینی، سوزش و خارش بینی و سردرد  همراه است  که ممکن است  با سرماخوردگی اشتباه گرفته شود . اما اگر واکنش های آلرژیک در دستگاه تنفس تحتانی ایجاد شود با  علائمی مانند سرفه و خس خس سینه خود را نشان می دهد.

علائم آلرژی بسیار شبیه به علایم بیماری های تنفسی است

دکتر توکل بیان کرد: علائم آلرژی بسیار شبیه به علایم بیماری های تنفسی می باشد. افرادی که آلرژی دارند باید سریع روند درمانی را شروع کنند تا با کرونا و دیگر بیماری های تنفسی اشتباه گرفته نشود و  افرادی که نمی دانند مبتلا به آلرژی هستند به محض بروز علائم اقدام به انجام سی تی اسکن های متعدد می کنند  که این کار  برای سلامتی  فرد خطر دارد.

بیماری کرونا طیف وسیعی از علائم  را دارد که در افراد ممکن است  بسیار شدید کشنده ،بدون علامت و یا خفیف بروز کند . ممکن است فردی هم که آلرژی دارد  به کرونا  مبتلا شود  و  بدون علامت یا خفیف باشد  و سایرین را مبتلا کند .

این متخصص افزود: بهترین  راه این است  افراد مبتلا به آلرژی  سریعا درمان کنند تا با بیماری های تنفسی اشتباه گرفته نشود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی افراد به بعضی ماسک ها حساسیت دارند ، گفت: حساسیت به جنس ماسک ها ممکن است برای برخی افراد ایجاد شود که این افراد باید نوع ماسک خود را عوض کنند . افرادی که از ماسک پارچه ای استفاده می کنند باید دقت کنند که هنگام شست و شو از مواد شوینده  حساسیت زا  استفاده نکنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38115

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.