• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
17

ادویه های سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان

  • کد خبر : 38122
  • 15 سپتامبر 2021 - 22:03
ادویه های سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان را دارند

در سراسر دنیا از ادویه به عنوان طعم دهنده غذا استفاده می شود. از نظر علمی ثابت شده است که بعضی از ادویه های سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان هستند .اکثر ادویه های مورد استفاده در غذاها دارای خواص دارویی هستند، بنابراین استفاده از آن ها در غذا نه تنها سبب معطر و خوشمزه شدن غذا می شود، بلکه این ادویه ها بدن را در مقابل بسیاری از انواع بیماری ها حفظ می کند. برخی از ادویه ها حاوی آنتی اکسیدان های مفیدی هستند که از آسیب های رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند.

زردچوبه یکی از ادویه های سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان

 زردچوبه خاصیت ضد التهابی، ضد ویروسی، ضد باکتریایی، ضد سرطان و ضد قارچ دارد. در طب سنتی چین زردچوبه درمان همه چیز بوده است؛ از دیابت گرفته تا آلرژی، آرتریت و آلزایمر. ماده فعال موجود در زردچوبه کورکومین است و یک ترکیب آنتی اکسیدانی محسوب می شود که باعث کاهش التهاب می گردد و منجر به کاهش رشد سولل های سرطانی می گردد. ترکیبات ضد التهابی زردچوبه مانع بروز تورم و درد می گردد و از بروز علائم آلزایمر جلوگیری می کند.

پاپریکا

پاپریکا سرشار از ریزمغذی‌ها و ترکیبات گیاهی مهم است. این ادویه مجموعه‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها را در خود جای داده است که با آسیب‌های سلولی ایجاد شده توسط رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌های کلیدی در پاپریکا به خانواده کاروتنوئیدها تعلق دارند و شامل بتاکاروتن، کاپسانتین، زیگزانتین و لوتئین می‌شوند.

دارچین

دارچین با آنتی اکسیدان های قوی مانند پلی فنول ها را دارا است. این آنتی اکسیدان ها خواص ضد التهابی قوی دارند.

جوز هندی غنی از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است

جوز هندی دارای عنصر ضد باکتریایی، آنتی اکسیدان ها و همچنین مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، آهن و منیزیم است. آنتی اکسیدان های موجود در آن مقاومت بدن در برابر بیماری را افزایش می دهد.

آویشن

بتاکاروتن موجود در آویشن سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد. آنتی اکسیدان های موجود در آویشن اساسا خاصیت ضد عفونی کنندگی دارند و برای درمان التهاب دستگاه تنفسی موثر است.

میخک

یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های آزاد می رود و به عنوان یک ضد قارچ قدرتمند عمل می کند.

رزماری از ادویه های سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان

 حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و منجر به حذف رادیکال های آزاد مرتبط با التهاب مزمن می شود. رزماری حاوی فلاونوئیدها است و ثابت شده که مانع رشد سلول های سرطانی پانکراس و جلوگیری از بواسیر می شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.