• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
25

پنهان‌کاری چین درباره کرونا دامن دنیا را گرفت

  • کد خبر : 38650
  • 13 اکتبر 2021 - 11:55
پنهان‌کاری چین درباره کرونا دامن دنیا را گرفت

روزنامه دیلی‌تلگراف با توجه به اسنادی دست درباره پنهان‌کاری چین درباره کرونا یافته است که در آن ادعا شده ویروس کرونا هفت ماه قبل ازاینکه اعلام شود در چین شایع شده بود.

 طبق تحقیقات موسسه «اینترنت ۲.۰»، آمار خرید تست‌های پی‌سی‌آر در چین از اواسط سال ۲۰۱۹ بسیار افزایش یافته است.  حجم خرید تست‌های پی‌سی‌آر در هوبی چین از ۳.۳ میلیون پوند در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۷.۸ میلیون پوند در سال ۲۰۱۹ رسیده است.

پنهان‌کاری چین درباره کرونا

به گفته دیلی‌تلگراف، این افزایش در حدود هفت ماه قبل از اعلام رسمی چین درباره شیوع کرونا به سازمان جهانی بهداشت رخ داده است.

بر اساس بررسی این اسناد و داده‌ها، ویروس کرونا احتمالا از تابستان ۲۰۱۹ و قطعاً از پاییز به طرز مهلکی در ووهان چین شایع شده بود.

اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرده است.و در ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده ‌شد.

شیوع کرونا ماه‌ها قبل از شناسایی اولین مورد ابتلا

گزارش‌هایی هم درباره شیوع کرونا در ایتالیا منتشر شد و ادعا شده بود ماه‌ها قبل از شناسایی اولین مورد ابتلا، این ویروس در ایتالیا شایع بود. دانشمندان به نمونه‌هایی از پادتن کرونا در ایتالیا دست یافته‌اند که متعلق به سپتامبر (شهریور و مهر) ۲ سال پیش است.

در حالی که مقام‌های بهداشتی این کشور اولین مورد کرونا را در ماه ژانویه ۲۰۲۰ گزارش کردند.

دانشمندان نمونه خون حدود یک ‌هزار بیمار ایتالیایی را که در بازه زمانی سپتامبر ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۰ آزمایش سرطان ریه داده‌اند بررسی کردند.

وبه این نتیجه رسیدند که پادتن کرونا در حدود ۱۱ درصد این افراد وجود داشته است.

از این میزان ۱۴ درصد مربوط به سپتامبر ۲۰۱۹ و حدود ۳۰ درصد دیگر مربوط به هفته دوم فوریه ۲۰۲۰ بوده است.ویروس سارس-کو-۲ ماه‌ها پیش از شناسایی اولین مورد در ایتالیا در میان افراد بدون علائم شایع بوده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.