• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

موج ششم کرونا در آبان قطعی است

  • کد خبر : 38767
  • 20 اکتبر 2021 - 23:36
موج ششم کرونا در آبان قطعی است

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه یادمان اولین سالگرد شهادت شهید مدافع سلامت محمد زارع جوشقانی که امروز در بیمارستان شهید لبافی نژاد برگزار شدگفت : طبق برآورد دانشمندان نه تنها در ایران بلکه در جهان، موج ششم کرونا در آبان ایجاد خواهد شد ما این نگرانی را داریم و می دانیم که قطعا ایجاد خواهد شد؛ البته ما آمادگی کامل برای مبازره با بیماری کرونا در موج ششم را داریم، در همین راستا اکنون بیمارستان ها از نظر وضعیت دارویی، دستگاه های تنفسی در آماده باش هستند تا بتوانیم با این بیماری مبارزه کنیم.

به مردم عزیز توصیه می کنیم حتما پروتکل هایی که به آنها عادت کرده ایم را رعایت کنند. بسیاری از بیمارانی که در موج پنجم مبتلا شدند در تجمع ها و مراسم های مختلف حضور داشتند. اکنون که در ایام ماه ربیع هستیم، مراسم های مختلفی که برگزار می شود ما را مقداری نگران می کند و توصیه می کنیم عزیزان حتما مراقب خود بوده و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

واکسیناسیون کافی نیست

او گفت : خوشبختانه در کشور ما، مردم یک حرکت جهادی بی نظیری را رقم زدند که امروز سازمان های بین المللی تعجب کرده اند که چه اتفاقی افتاده است که حجم واکسیناسیون در ایران تا این اندازه رشد کرده است. از مرداد ماه تاکنون حدود ۷۰ میلیون دز واکسن تزریق شده است. اگر می خواستیم فقط از سیستم های خود استفاده کنیم قطعا یک سال زمان لازم بود اما با تلاش و حرکت های مردمی و به صحنه آمدن آنها واکسیناسیون با این سرعت در حال انجام است

او با تاکید بر اینکه هنوز واکسیناسیون ما کافی نیست و برای آنکه خیالمان راحت شود حتما باید به ۸۰ درصد مردم دو دز واکسن تزریق شود، اظهار کرد: اکنون در تزریق دز اول به ۷۵ درصد و در دو دز به حدود ۳۵ درصد رسیده ایم که تا ۸۰ درصد فاصله داریم، بنابراین پروتکل ها همچنان باید رعایت شوند.

او گفت : واکسیناسیون یک راه پیشگیری است که  شدت بیماری را کم می کند اما کرونا را به کل از بین نمی برد، شیطنت هایی که در فضای مجازی از سوی برخی دیده می شود که می گویند کرونا با واکسیناسیون از بین می رود به هیچ وجه صحت ندارد، ویروس در محیط وجود دارد و در حال انتقال است اما وقتی قدرت و ایمنی بدن خود را افزایش دهیم می توانیم در مقابل ویروس مقابله کنیم؛ باید عادت کنیم با ویروس کرونا زندگی کرده و همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.