• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
8

خواص چغندر برای پوست

  • کد خبر : 38811
  • 22 اکتبر 2021 - 23:26
خواص چغندر برای پوست

خواص چغندر بسیار زیاد است و فواید بسیاری برای سلامتی دارد، این گیاه مغذی سرشار از پتاسیم، فولات، فیبر، ویتامین C و آنتی اکسیدان است. چغندرعلاوه بر تصفیه خون، جریان خون را نیز در بدن تحریک می‌کند که این موضوع نه‌تنها مزایای بی‌شماری برای سلامتی دارد، بلکه گردش خون متعادل در ناحیه صورت می‌تواند زیبایی زیادی را برای شما به ارمغان آورد.

جزو سبزیجات محبوب به‌شمار می‌رود. این گیاه مغذی سرشار از پتاسیم، فولات، فیبر، ویتامین C و آنتی اکسیدان است. چغندر علاوه بر تصفیه، جریان خون را نیز در بدن تحریک می‌کند که این موضوع نه‌تنها مزایای بی‌شماری برای سلامتی دارد، بلکه گردش خون متعادل در ناحیه صورت می‌تواند زیبایی زیادی را برای شما به ارمغان آورد.

خواص چغندر برای سلامت پوست

خواص ضد باکتریایی چغندر، آن را به مبارزی قوی در برابر باکتری‌ها تبدیل کرده است.

چغندر، غنی از مواد مغذی مناسب برای سلامت پوست خصوصاً پوست های چرب که مستعد جوش است، می باشد. از آنجایی که چغندر حاوی ترکیبات ضدالتهابی است، مصرف منظم آن، از آکنه و جوش جلوگیری می کند.

چغندر و شفافیت پوست

نوشیدن منظم آب چغندر، سبب سمیت زدایی کبد می چغندر با از بین رفتن سلول های مرده سطح پوست و جایگزین شدن سلول های جدید، کمک به شفافیت پوست می کند. چغندر جریان خون را افزایش می دهد که باعث روشن شدن پوست و شادابی دوباره پوست می شود. باعث کاهش کشش پوست شده و لایه پوست را سفت می کند.
جهت روشنی پوست از ترکیب ۱ قاشق غذاخوری آب چغندر و ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو ۱۵ دقیقه قبل از خواب استفاده کنید و سپس صورت خود را شسته و به رختخواب بروید.

چغندر برای رطوبت پوست

برای از بین رفتن پوست خشک، کمی از آب چغندر را با کمی شیر و عسل مخلوط کنید و آن را به صورت پوششی در روی پوست قرار دهید و نتیجه ی آن را ببینید. با گامی آسان پوست خود را مرطوب کنید.

به تأخیر انداختن پیری

چغندر سرشار از ویتامین C است و فواید بسیاری برای پوست مخصوصا کاهش و جلوگیری از علائم پیری مانند چین و چروک دارد، خوردن و استفاده موضعی از ویتامین C تأثیرات مثبتی روی سلول‌های پوست دارد. ویتامین C دارای خواص ض التهابی است و در درمان مشکلات پوستی مانند آکنه استفاده می‌شود.

رفع تیرگی زیر چشم

چغندر در برطرف کردن سیاهی زیر چشم مؤثر است. یک قاشق چای‌خوری آب چغندر را با چند قطره روغن بادام مخلوط کنید و ترکیب را در ناحیه زیر چشم بمالید و ماساژ دهید. اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه بماند و سپس صورتتان را با آب سرد بشویید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38811

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.