• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
13

تاثیر مصرف شیره انگور در فصول سرد سال

  • کد خبر : 38836
  • 24 اکتبر 2021 - 20:12

شیره انگور سرشار از خواصی است که در شیره انگور در فصول سرد سال پاییز و زمستان بهتر است بخورید. شیره که از انگور گرفته می شود، دارای قند بالایی است و بسیار مقوی و مغذی انرژی زا و خون ساز و ضد نفخ است و در تقویت بنیه بدن تاثیر زیادی دارد، انرژی زا و خون ساز هم است.

در طب سنتی ایرانی، شیره انگور دبس یا دوشاب نامیده میشود. طبیعت این خوراکی، گرم و تر است و اکثر افراد می توانند از آن استفاده کنند.

شیره انگور نیز همانند خود انگور دارای مقادیری از ویتامین آ، ب و ث است و مصرف آن نیازهای بدن را به این ویتامین ها تأمین می کند.

یکی از بهترین زمان های استفاده از شیره انگور فصول سرد سال است و به دلیل خواص مفیدی که این ماده ی غذایی در درمان و تسکین بیماری های فصل سرما دارد، بهتر است جایی برای آن در برنامه ی غذایی تان باز کنید.

انرژی‌زا

مهم‌ترین ویژگی شیره انگور افزایش انرژی است. در فصول سرد سال بدن نیاز به انرژی بیشتری به منظور متعادل نگه ‌داشتن دما دارد. همچنین افرادی که به هر دلیلی نیاز به انرژی بیشتری برای فعالیت‌های روزانه خود دارند، می‌توانند از این ماده استفاده کنند.

شیره انگورتقویت کننده و مغذی

شیره انگور دارای مواد مغذی، معدنی و ویتامین‌های بسیاری است که می‌تواند به شما برای تقویت کلی بدن کمک کند. این ماده مقوی دارای ویتامین‌های متعددی مانند A, B, C است و از ضعف عمومی بدن جلوگیری می‌کند. شیره انگور کالری بالایی دارد و مصرف آن باید کنترل شود.

ضد نفخ

شیره انگور در طب سنتی به عنوان ماده‌ ضد نفخ شناخته می‌شود. نفخ کردن دستگاه گوارش عارضه‌ای ناخوشایند است که براثر تجمع گاز درون این دستگاه به وجود می‌آید.

درمان یرقان

بیلی ‌روبین خون ماده‌ای رنگی است که باید از بدن دفع شود، این ماده در صورت تجمع و عدم خروج از بدن رنگ چهره فرد را زرد کرده و اصطلاحاً می‌گویند که بیمار دچار یرقان یا زردی شده است. در طب سنتی برای رفع این عارضه ترکیبی از شیره انگور و سرکه توصیه می‌شود.

پاکسازی بدن با شیره انگور

شیره موجب پاکسازی بدن از سموم و مواد مضر می‌شود. دفع اوره و برخی از اسیدهای مضر به همراه پاکسازی روده و معده از جمله خواصی است که با خرید شیره انگور و مصرف آن نصیب بدنتان می‌شود. همچنین این خواص انگور به همراه دیگر خاصیت‌های آن موجب بهبود عملکرد روده و رفع یبوست می‌شود.

سلامت استخوان‌ها

کلسیم موجود در شیره انگور به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. از این رو می‌توانید برای پیشگیری از پوکی استخوان و افزایش استحکام استخوان‌های خود از این ماده مغذی بهره ببرید.

شیره انگور خون‌ ساز است

یکی از مواد معدنی مهم در شیره انگور، میزان آهن موجود در آن است که می‌تواند موجب افزایش خون ‌سازی شود. همه افراد به خصوص کسانی که دچار کم‌ خونی هستند می‌توانند با خرید این ماده و مصرف آن به افزایش خون ‌سازی در بدن خود کمک کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38836

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.