• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
13

۷۲ ساعت طلایی برای نابودی ویروس اچ آی وی

  • کد خبر : 39454
  • 04 دسامبر 2021 - 10:58

تشخیص تفاوت ویروس اچ آی وی با ایدز بسیار مهم است. ایدز مجموعه ای از علایم است و خود ویروس یا بیماری نیست. اگر فردی بدلیل آسیب به سیستم ایمنی ناشی از ابتلا به ویروس پیشرفته اچ.آی.وی به بیماری های فرصت طلب مبتلا شود، چنین فردی مستعد ابتلا به ایدز است که هیچ آزمایشی برای ایدز وجود ندارد و این بیماری ارثی نیست. اگر فردی مبتلا به اچ.آی.وی پیشرفته باشد، تاحد امکان باید از درمان صحیح و به موقع استفاده نماید. فرد بواسطه درمان می تواند از دست بیماری های مرتبط با ایدز نجات یابد و آن را تحت کنترل بگیرد. بنابراین هرچه تشخیص اچ.آی.وی زودتر و درمان به موقع انجام شود، فرد از سلامت خوبی برخودار خواهد شد.

۷۲ ساعت طلایی برای نابودی ویروس اچ آی وی

الهه شعبانی مدیرعامل انجمن احیاء ارزش ها گفت: چنانچه فردی به دلیل رفتارهای پرخطر در معرض ابتلاء به ویروس اچ آی قرار گرفت، ۷۲ ساعت فرصت دارد تا با مراجعه به مراکز درمانی این ویرس را در بدنش نابود کند.

این افراد با مصرف یک دارو به مدت یک ماه می‌توانند ویروس اچ آی وی در بدنشان را به طور کامل از بین ببرند.

نابودی ویروس اچ آی وی پس از قرار گرفتن در معرض خطر

الهه شعبانی در مورد نابودی ویروس اچ آی وی بیان کرد: فردی که در معرض رفتار پر خطر قرار گرفته ابتدا باید تحت مشاوره قرار گرفته و درمان را شروع کند چرا که در هر شرایطی نمی توان از دارو استفاده کرد زیرا ممکن است در صورت ابتلا به این ویروس بدن افراد مقاومت نشان دهد، اگر فردی از رفتار جنسی پرخطر و محافظت نشده یا استفاده مشترک از سرنگ آلوده اطمینان دارد، می‌تواند برای این درمان اقدام کند.

مهم ترین تفاوت ویروس اچ آی وی و ایدز

وی درباره تفاوت ویروس اچ آی وی و ایدز ، گفت: اچ آی وی ویروس و ایدز بیماری است. وقتی ویروس اچ آی وی، وارد بدن کسی شود، ما می‌گوییم آن فرد با  اچ آی وی زندگی می کند در حالی که اگر آن فرد در زمان مناسب تست ندهد و متوجه بیماری خود نشود و تحت درمان و دارو قرار نگیرد، بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال که بستگی به سیستم ایمنی و سبک زندگی فرد دارد وارد مرحله ایدز خواهد شد.

ایدز یعنی زمانی که بار ویروسی در بدن فرد بالا می رود و (سی دی فور) که از انواع گلبول های سفید خون است به شدت پایین می‌آید. آن وقت بدن فرد بستر مناسبی برای هر عفونت فراهم می شود و در نهایت منجر به بیماری‌های خطرناک و حتی مرگ فرد خواهد شد.

حتماً برای آگاهی از سلامتی خود تست بدهید

او خاطر نشان کرد: مهم‌ترین اتفاق این است که اگر کسی در معرض ویروس قرار گرفت یا رفتار پرخطری داشت، حتماً برای آگاهی از سلامتی خود تست بدهد. تست اچ آی وی، رایگان، محرمانه و داوطلبانه است و ایران جزء معدود کشورهایی است که درمان رایگان این بیماری را در اختیار افراد مبتلایان قرار داده است.

چنانچه تست فردی مثبت شده باید به سرعت وارد چرخه درمان شود، این افراد باید به طور مستمر داروی این بیماری را مصرف کنند تا از این طریق بار ویروس در بدنشان کاهش یابد و در نهایت به صفر برسد در این شرایط ویروس در هیچ رابطه‌ای به شریک جنسی منتقل نمی شود زیرا یار ویروس با مصرف دارو به صفر رسیده است.

۹۰ درصد افرادی که این ویروس در بدنشان است در اولین گام تست بدهند، ۹۰ درصد آنها وارد چرخه درمان مستمر شده و به صورت پایدار دارو مصرف کنند و ۹۰ درصد با مصرف دارو بار ویروس خود را به صفر برسانند.

برنامه جهانی برای پایان دادن به ایدز

ما یک برنامه جهانی برای پایان دادن به ایدز داریم. طبق برنامه ۹۰۹۰۹۰ خیلی از کشورها در راستای این برنامه باید به سمتی بروند تا سال ۲۰۳۰ به این بیماری پایان دهند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39454

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.