• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
14

حذف ۴۷ میلیون آگهی از دیوار

  • کد خبر : 39462
  • 04 دسامبر 2021 - 12:44
حذف ۴۷ میلیون آگهی از دیوار

با صدور حکم حبس برای اشکان میرآرمندهی، مدیرعامل دیوار، نگرانی های مشاغل اینترنتی را برانگیخت.

این حکم واکنش منتقدانه طیف‌های مختلف جامعه را به همراه داشت.  علاوه بر اتفاقاتی که بر سر دیوار و مدیرعاملش آمده ، بحث های نظارت دیوار و مشابه دیوار ، داغ شده است.

دیوار برای کاربران خود چه می‌کند؟

بر اساس گزارشات منتشر شده توسط دیوار این پلتفرم با استفاده از امکان ریپورت‌کردن آگهی، به کاربران این امکان را داده است تا آگهی‌گذارانی که با انتشار آگهی تقلبی درصدد کلاهبرداری از کاربران دیگر برآمده‌اند را به این پلتفرم گزارش کنند.

چنانچه شخصی بخواهد آگهی‌ با محتوای مغایر با آنچه که در قوانین انتشار آگهی دیوار مانند نقض حریم شخصی افراد، فروش سلاح گرم و سرد، مواد مخدر، مشروبات الکلی و… منتشر کنید، دیوار این اجازه را به شما نخواهد داد و بنابراین آگهی شما هیچوقت به مرحله انتشار نخواهد رسید.

 «در یک سال گذشته بیش از سه میلیون آگهی توسط کاربران دیگر گزارش شده و حدود ۱۸۳ هزار کاربر طبق بررسی‌های دیوار به دلیل گزارش کاربران مسدود شده‌اند.

حذف ۴۷ میلیون آگهی از دیوار

 دیوار همچنین گفته است: از آغاز امسال بیش از ۱۹۵میلیون آگهی را بررسی کرده است که از این تعداد بررسی، ۴۷ میلیون آگهی به دلیل رعایت نکردن قانون کشور و موازین قانونی دیوار، از مرحله پیش‌نمایش فراتر نرفته و هرگز روی دیوار منتشر نشده‌اند.

 و بر اساس آمار دیوار از عملکرد خود در سال ۱۳۹۹ ، از حدود ۲۶۰ میلیون بررسی انجام شده (مربوط به آگهی‌های ثبت‌شده یا ویرایش‌شده) در سال گذشته، ۵۶ میلیون بررسی به رد منجر شده است؛ یعنی چیزی حدود ۲۰ درصد از کل بررسی‌های انجام‌شده.

و ناظران این پلتفرم، بررسی گزارش‌های کاربران موضوع کلاهبرداری را به دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد، در حدود ۶ ساعت انجام می‌دهد.

دیوار همچنین به موضوع احراز هویت نیز توجه داشته است. هم‌اکنون کاربران بعضی از دسته‌ها در دیوار برای انتشار آگهی نیاز به احراز هویت دارند و دیوار در حال توسعه زیرساخت‌های خود برای احراز هویت تمام کاربران آگهی‌گذار است.

۷۰۰ حساب کاربری برای انتشار آگهی‌های دروغین در دیوار مسدود شده است

دیوار از اول سال جاری، بصورت روزانه حدود ۷۰۰ حساب کاربری را به دلیل انتشار آگهی‌های دروغین که با هدف کلاهبرداری، مزاحمت و اسپم منتشر شده است، با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل رفتار کاربران شناسایی و مسدود کرده است. این پلتفرم همچنین با مسدود کردن آی‌پی‌های کاربران مشکوک به کرال [استفاده از ربات برای استخراج شماره تلفن کاربران دیوار] کوشیده است به صورت کنشگرانه، از اقدام به فیشینگ توسط کلاهبرداران جلوگیری کند.

پیامک سرشماره‌های دیگر با ذکر نام دیوار کلاهبرداری است

تغییر سرشماره‌ دیوار در ارسال پیامک به کاربران خود با عنوان Divar یکی دیگر از اقدامات این پلتفرم در جلوگیری از موضوع فیشینگ بوده است. دیوار پیش از این اعلام کرده بود هر پیامک دیگری که از سرشماره‌های دیگر و با ذکر نام دیوار به کاربران ارسال می‌شود، کلاهبرداری است.

فرآیند نظارت دیوار بر آگهی ها دیوار

بر اساس گزارش سال ۱۳۹۹ دیوار، ۳۸ درصد از بررسی‌های منجر به تأیید یا رد توسط هوش مصنوعی یا همان ربات‌ها انجام شده است .

علاوه بر هوش مصنوعی، ۲۵۶ نفر در دیوار اعضای تیم بررسی آگهی را تشکیل می‌دهند و وظیفه بررسی دقیق آگهی‌های مشکوک را دارند.

سهم ربات ها در ۸ ماه نخست امسال در بررسی آگهی هایی که به تایید یا رد آگهی ها منجر شده ۴۱ درصد است و این رقم در مقایسه با آمار گزارش سال ۱۳۹۹ دیوار رشد ۳ درصدی داشته است.

با این حال باز هم امکان خطا در انتشار آگهی وجود دارد، معمولا بسیاری از کاربران خاطی با کدهای مخصوص و جابجا کردن یک واژه به انتشار آگهی خود می‌پردازند. موضوعی که خود دیوار هم در گزارش سال ۱۳۹۹ به آن اشاره کرده است. این است که در بررسی‌های اولیه امکان بروز ۲درصد خطا وجود دارد.و ناظران دیوار بعد از انتشار آگهی ها، باز هم به بررسی آگهی ها می پردازند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39462

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.