• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
18

سویه جدید کرونا IHU مسری تر از امیکرون کشف شد

  • کد خبر : 39898
  • 04 ژانویه 2022 - 15:48
سویه جدید کرونا IHU مسری تر از امیکرون کشف شد

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری خبر از کشف سویه جدید کرونا با نام IHU در کشور فرانسه داد که از سویه امیکرون هم مسری تر است.

سویه جدید کرونا IHU

حالا سویه امیکرون جدیدترین سویه کرونا نیست. جدیدا یک سویه مسری تر از سویه امیکرون شناسایی شده است. سویه جدیدتر از سویه امیکرون با نام IHU در کشور فرانسه شناسایی شده است.

جهان که به تازگی با شیوع گسترده سویه امیکرون مواجه شده بود اکنون با سویه جدیدتری مواجه شده است.

در فرانسه یک سویه جدید و جهش یافته تر از آمیکرون شناسایی شده است

دکتر علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری در باره سویه جدید در صفحه خود در فضای مجازی نوشت:

«جهان هنوز با گونه بسیار جهش یافته ویروس کرونا به نام آمیکرون دست و پنجه نرم می کند که منجر به افزایش عفونت کووید-۱۹ در سراسر جهان شده است و اکنون در فرانسه یک سویه جدید و جهش یافته تر از آمیکرون شناسایی شده است.

دانشمندان فرانسوی که برای اولین بار در ۱۰ دسامبر واریانت IHU شناسایی کردند، منشا آن را به کامرون مرتبط میدانند. سازمان جهانی بهداشت هنوز آن را به عنوان یک واریانت در دست بررسی طبقه بندی کرده است. حداقل ۱۲ مورد از واریانت جدید در نزدیکی مارسی گزارش شده است.

واریانت IHU به سرعت در حال افزایش است

محققان می گویند که حاوی ۴۶ جهش حتی بیشتر از آمیکرون است که آن را در برابر واکسن ها مقاوم تر و عفونتزا تر می کند.

اگرچه، نوع Omicron هنوز هم سویه غالب در اکثر نقاط جهان است، با این حال، تهدید واریانت IHU به سرعت در حال افزایش است.

در مقاله ای که جدیدا در “مدریکس” منتشر شده، چهارده جهش با جایگزینی اسید آمینه، از جمله N501Y ( که قبلا اولین بار در واریانت آلفا دیده شده و می تواند آن را قابل انتقال تر کند) و E484K (تصور می‌شود آن را در برابر واکسن‌ها مقاوم‌تر می‌کند و اولین بار در واریانت بتا ثبت شده)

و نه جهش با حذف اسید آمینه در پروتئین اسپایک این واریانت جدید شناسایی شده اند.

اینچنین الگوی ژنوتیپ منجر به ایجاد یک دودمان جدید به نام B.1.640.2 شد که خواهر ژنتیکی دودمان قدیمی B.1.640 (با تغییر نام B.1.640.1 ) است. این مقاله میگوید که “مورد اولیه” شناسایی شده مردی کاملا واکسینه شده بود که سه روز قبل از اینکه دچار “علائم تنفسی خفیف” بشود، از سفر به کامرون در ماه نوامبر بازگشته بود.

واریانتهای جدید در حال ظهور هستند

واریانتهای جدید همچنان در حال ظهور هستند، اما لزوما به این معنی نیست که آنها خطرناک تر خواهند بود. آنچه یک واریانت را بیشتر مورد توجه قرار داده و خطرناک می کند، توانایی آن برای تکثیر بیشتر به دلیل تعداد جهش هایی است که نسبت به ویروس اصلی دارد. این واریانت زمانی تبدیل به یک “واریانت نگران کننده” می شود – مانند Omicron، که مسری تر است و بیشتر از ایمنی فرار می کند. باید دید با اطلاعاتی که در آینده به دست می آید این واریانت جدید در کدام دسته قرار می گیرد.

هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد که این واریانت از مرز فرانسه عبور کرده باشد، اگرچه ادعاهای تایید نشده ای وجود دارد که ممکن است قبلاً وارد بریتانیا شده باشد.»

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39898

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.