• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
19

گوشت این پرنده بیماری را دفع میکند و شش برابر میگو فسفر دارد

  • کد خبر : 40413
  • 05 فوریه 2022 - 14:00
گوشت این پرنده بیماری را دفع میکند و شش برابر میگو فسفر دارد

اگر به دنبال تقویت سیستم ایمنی بدنتان را دارید بوقلمون بخورید گوشت این پرنده بیماری را دفع میکند و شش برابر میگو فسفر دارد و به دلیل وجود ویتامین A در این نوع گوشت نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و به دلیل وجود نوعی مواد خاص به نام اسیدآمینه تریپتوفان در گوشت آن، به افرادی مبتلا به افسردگی، توصیه می‌شود.

مصرف گوشت بوقلمون در بسیاری از کشورهای اروپایی و به ویژه آمریکا از یک روند افزایشی برخوردار بوده است.

فسفر موجود در بوقلمون شش برابر میگو است

فسفر موجود در بوقلمون ۴ برابر میگو است (۸۰% عامل تشکیل کلسیم در استخوان‌های بدن فسفر است) و میزان فسفر در بوقلمون ۲۳۸ میلی‌گرم در ۱۰۰ گرم است که این مسئله با توجه به  پروتئین  ۸۱/۲۸ درصدی موجود در گوشت بوقلمون بدین معنی است که پروتئین آن از هر گوشتی بیشتر است.

گوشت این پرنده بیماری را دفع میکند و مقدار زیادی امگا-۳ دارد

در گوشت بوقلمون مقدار زیادی امگا-۳ وجود دارد که باعث باز شدن مجاری عروق بدن و پایین آورنده کلسترول می‌شود و از مزمن شدن بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

گوشت بوقلمون چندین بیماری را رفع می کند

گوشت این پرنده بیماری را دفع میکند و دارای انواع ویتامین B ازجمله ۱B، ۳B، ۶B و ۱۲B به میزان ۷/۷ میلی‌گرم در ۱۰۰ گرم است و برای جلوگیری از افسردگی و بیماری MS و از بین بردن کم‌خونی مؤثر است و سدیم موجود در گوشت بوقلمون ۳۳ میلی‌گرم در ۱۰۰ گرم است که از بیماری‌های قلبی جلوگیری کرده و باعث تنظیم فشارخون می‌شود.

فواید گوشت بوقلمون برای سلامتی

بوقلمون منبع عالی پروتئین است. بدن از پروتئین برای ساختن و ترمیم استخوان ها، ماهیچه ها، غضروف، پوست، خون و بافت استفاده می کند. پروتئین یک درشت مغذی است، به این معنی که بدن شما به مقدار زیادی از آن نیاز دارد. بدن شما نمی تواند پروتئین را ذخیره کند، بنابراین باید هر روز آن را مصرف کنید.

بوقلمون ، راهی سالم برای دریافت پروتئین مورد نیازتان است. همچنین منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مفید مانند منیزیم و نیاسین است.

کاهش خطر سرطان

گوشت این پرنده بیماری را دفع میکند و همچنین منبع عالی سلنیوم است. برخی از مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی غنی از مواد معدنی ممکن است به پیشگیری از انواع خاصی از سرطان کمک کند، از جمله:سرطان مثانه ، سرطان پستان

،سرطان ریه ،سرطان معده

مدیریت دیابت

بوقلمون غذایی با شاخص گلیسمی پایین (GI) است. این بدان معناست که باعث افزایش قند خون نمی شود . اگر دیابت دارید، گنجاندن بوقلمون در رژیم غذایی می تواند به شما در کنترل قند خون کمک کند.

گوشت این پرنده بیماری را دفع میکند و باعث سلامت قلب می شود

غذاهای با GI پایین مانند بوقلمون همچنین می توانند به افزایش سطح کلسترول HDL “خوب” در بدن شما کمک کنند. کلسترول HDL از طریق جریان خون عبور می کند و به حذف کلسترول بد LDL کمک می کند. کلسترول LDL می تواند به دیواره رگ های شما آسیب برساند و خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد. با خوردن غذاهایی مانند بوقلمون که کلسترول HDL شما را افزایش می دهند، علاوه بر اینکه گوشت این پرنده بیماری را دفع میکند می توانید مقاومت خود را در برابر این بیماری ها افزایش دهید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40413

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.