• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
11

شیوع دوباره کرونا در چین: گوانگژو مدارس را تعطیل کرد/ موارد جدید شانگهای به رکورد رسید

  • کد خبر : 41226
  • 11 آوریل 2022 - 12:04
شیوع دوباره کرونا در چین: گوانگژو مدارس را تعطیل کرد/ موارد جدید شانگهای به رکورد رسید

با شیوع دوباره کرونا در چین پکن  یکی دیگر از شهرهای بزرگ چین است که محدودیت‌های کرونا را تشدید کرده است زیرا این کشور در تلاش برای مهار شیوع سراسری از شانگهای در جنوب شرقی تا استان‌های شمالی است.

شیوع دوباره کرونا در چین: گوانگژو مدارس را تعطیل کرد

شهر جنوبی گوانگژو از دوشنبه کلاس های حضوری در مدارس ابتدایی و راهنمایی را تعطیل کرد و دوره ها را به صورت آنلاین تغییر داد. طبق اعلام شهرداری در آخر هفته، این اقدامات حداقل یک هفته ادامه خواهد داشت.

مقامات شهرداری گفتند که مردم محلی نباید شهر را ترک کنند مگر در موارد ضروری، و برای انجام این کار باید طی ۴۸ ساعت گذشته آزمایش ویروس منفی داشته باشند.

شانگهای رکورد بالای تعداد مبتلایان کرونا

شانگهای رکورد بالای تعداد مبتلایان را برای روز یکشنبه گزارش کرد، ۹۱۴ مورد با علائم و ۲۵۱۷۳ مورد بدون علائم. مقامات برای روز شنبه ۱۰۰۶ مورد با علائم و ۲۳۹۳۷ مورد بدون علامت را گزارش کردند.
شانگهای حدود یک ماه پیش در ۱۲ مارس، مدارس ابتدایی و راهنمایی را به آموزش آنلاین تغییر داده بود. قرنطینه دو مرحله ای از ۲۸ مارس به نام آزمایش گسترده ویروس آغاز شد.
شانگهای همچنان در قرنطینه باقی می ماند و اکثریت مردم مجبور به ماندن در آپارتمان های خود و دریافت غذا فقط از طریق تحویل هستند.
تمام ۱۱ منطقه شهر گوانگژو دور دیگری از آزمایش های دسته جمعی را اواخر هفته گذشته آغاز کردند.شهردار این شهر روز شنبه گفت که در حال تبدیل یک مرکز نمایشگاهی به یک بیمارستان موقت است.

آخرین موج موارد از نوع بسیار قابل انتقال اومیکرون سرچشمه می‌گیرد و بدترین شیوع کووید را در سرزمین اصلی از مرحله اولیه همه‌گیری در اوایل سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد.

تعطیلی کارخانه ها، نگرانی در مورد شغل در چین

شرکت خودروهای الکتریکی Nio روز شنبه اعلام کرد که تولید خودروهای خود را به حالت تعلیق درآورده و تحویل خودروهای خود را به تاخیر می اندازد زیرا تامین کنندگان در استان شمالی جیلین، شانگهای و استان جیانگ سو مجاور مجبور به توقف تولید به دلیل کرونا هستند.
نظرسنجی مورگان استنلی نشان داد که در آغاز این ماه، حدود ۳۱ درصد از مردم چین نگران بودند که نتوانند اجاره خود را بپردازند .
این نظرسنجی نشان داد که نگرانی در مورد از دست دادن شغل به سطوحی که در اواسط مارس ۲۰۲۰ مشاهده شده بود، بازگشت، اما در آوریل به میزان کمی کاهش یافت.
تحلیلگران مورگان استنلی انتظار ندارند تا بعد از اکتبر یا نوامبر سال جاری تغییرات قابل توجهی در سیاست چین در برابر کووید صفر ایجاد شود. در ۳۱ مارس، تحلیلگران پیش بینی تولید ناخالص داخلی سالانه خود را از ۵٫۱ درصد به ۴٫۶ درصد کاهش دادند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.