• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
16

پودری برای زیبایی و ریزش مو و خلاص شدن از پوکی استخوان

  • کد خبر : 41449
  • 28 آوریل 2022 - 12:37
پودری برای زیبایی و ریزش مو و خلاص شدن از پوکی استخوان

میخواهیم به شما پودری برای زیبایی و ریزش مو و خلاص شدن از پوکی استخوان و خیلی خواص دیگری که دارد آشنا کنیم .با این پودر نه تنها زیبا می شوید بلکه از ریزش مو و پوکی استخوان خلاص می شوید.پودر این این ماده پرخاصیت برای ترمیم شکستگی، ترک استخوان و پوکی استخوان بی‌نظیر است.

پودری برای زیبایی و ریزش مو و خلاص شدن از پوکی استخوان

سنجد سرشار از فیبر و مواد مغذی و ویتامین‌هایی از جمله ویتامین C و K است. بر اساس طب سنتی طبیعت سنجد سرد و خشک است و از همین رو برای افرار با طبع گرم و تر مناسب است. سنجد دمای بدن افراد گرم مزاج را پایین آورده و رطوبت بدن آن‌ها را نیز می‌گیرد.

خواص سنجد برای زیبایی

یکی از مهم‌ترین خواص سنجد، تاثیری است که بر زیبایی فرد می‌ گذارد و علم به این موضوع باعث شده است که از شرکت‌ های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی پوست و مو به استفاده از این ماده روی بیاورند.

سنجد با داشتن مقادیر زیادی ویتامین C و آنتی اکسیدان، سنتز کلاژن در بدن را تحریک می‌کند که این موضوع باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست می‌شود.

استفاده از جوشانده برگ این گیاه سنجد در ترکیب با روغن زیتون، باعث تحریک رشد مو، جلوگیری از ریزش مو و توقف خارش کف سر می‌شود.

از فواید سنجد، می­توان به ویتامین‌ های موجود در آن اشاره کرد که باعث جوانی و براق شدن پوست می‌شوند.

از گل درخت سنجد نیز برای رشد مو استفاده می‌شود. به این صورت که روغن گرفته شده از گل این گیاه را به کف سر مالش می‌دهند و این کار سرعت افزایش مو را بیشتر می‌کند.

اگر تا به حال از یکی از محصولات مراقبت از پوست و مو با عصاره سنجد استفاده نکرده اید، امتحان کردن آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم چرا که خواص سنجد، در عصاره ی آن نیز وجود دارد.

خواص سنجد برای بدن

از سنجد می‌توان در درمان بسیاری از امراض استفاده کرد؛ مصرف سنجد، کلیه‌ها را گرم و بواسیر را درمان می‌کند.ادرار اگر قطره‌قطره بیاید، با پودر سنجد روان می‌شود؛ بازوان و ساق‌ها را نیرومند می‌کند.

عفونت ریه را خشک و آب‌آوری شش‌ها را درمان می‌کند؛ کمبود ویتامین C بدن را رفع می‌کند.

خاصیت آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی دارد و با ویتامین K به نبرد سموم معده و روده می‌‌رود.

سرشار از فیبر و منبع غنی از کلسیم است؛ برای همین خوردن آن به پیران و مادران شیرده توصیه می‌شود زیرا هم جلوی پوکی استخوان را می‌گیرد و هم دستگاه گوارش را تقویت می‌کند و هم سردردهای میگرنی را درمان می‌کند و هم نسیان و آلزایمر را کاهش می‌دهد و هم موجب تیزهوشی نوزاد شیر‌خوار می‌شود.

سنجد برای ترمیم شکستگی و ترک استخوان، بی‌نظیر است و در درمان پوکی استخوان به عنوان چهارمین عامل مرگ و میر در جهان، اثرات معجزه‌آسایی دارددر مکتب طبی ابن سینا، آسیاب شده سنجد با هسته آن درمان ساده‌، عالی و بی‌خطر برای آرتروز‌، روماتیسم و پوکی استخوان است. ضد اسهال و قابض است؛ جوشانده برگ سنجد، بهترین دارو برای اسهال کودکان است.

خواص پودر سنجد برای کودکان

یکی دیگر از خواص پودر سنجد تقویت سیستم ایمنی است. سیستن ایمنی کودکان ضعیف و آسیب پذیر است و پودر سنجد می‌تواند آن را تقویت کند. از مهم‌‌ترین خواص پودر سنجد برای کودکان رفع کمبود ویتامین C در آن‌ها و ممانعت از حضور و ورود عفونت به بدن کودکان است. با ترکیب شیر و پودر سنجد می‌توان به استحکام استخوان کودکان در حال رشد کمک کند و علاوه بر این این ترکیب می‌تواند در رفع سکسکه در کودکان نیز نقش مفیدی داشته باشد.  پودر سنجد غنی از کلسیم است و می‌تواند از ابتلای کودکان به پوکی استخوان جلوگیری کند؛ همجنین پودر سنجد دارای انواع آمینو‌اسید‌ها و پروتئین است و به عضله سازی کودکان کمک می‌کند. پودر سنجد برای درمان تکرر ادرار در کودکان نیز موثر است. پودر سنجد علاوه بر کلسیم، غنی از فسفر نیز هست و از این طریق به رشد قد کودکان کمک می‌کند.

خواص پودر سنجد برای ریزش مو

گفتیم که پودر سنجد غنی از فسفر و کلسیم است و این دو ماده می‌توانند موجب تقویت فولیکول‌های مو شوند و از این طریق از ریزش مو‌ها جلوگیری کنند. از دیگر خواص پودر سنجد این‌ است که می‌توانید آن را به صورت ماسک روی مو‌های خود قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را شسته و آب‌کشی کنید و نتیجه این‌کار داشتن مو‌هایی درخشان است.

نحوه مصرف پودر سنجد

ابتدا باید پودر سنجد را تهیه کنیم. برای تهیه پودر سنجد، میوه سنجد تازه را به صورت کامل(با پوست و هسته) آسیاب می‌کنیم یا از پودر سنجد آماده که نام آن سویق سنجد است می‌توانیم استفاده کنیم. به مقدار ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری از سویق سنجد را با یک لیوان شیرتازه پر چرب مخلوط می‌کنیم و برای شیرین کردن آن می‌توان از یک قاشق غذاخوری عسل استفاده کنیم. از این ترکیب می‌توانیم به صورت میان‌وعده و یا هر روز صبح ناشتا استفاده کنیم.

با ۱۴ روز خوردن این معجون ساده، معجزه آن را مشاهده کنید؛ ۷۰ یا ۷۲ روز مصرف آن، مکمل درمانی بسیار مناسبی برای مبارزه با پوکی استخوان و آلزایمر است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.