• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

مشکلاتی در بدن که باور نمی کنید از کم نوشیدن آب باشد

  • کد خبر : 41840
  • 26 می 2022 - 10:29
مشکلاتی در بدن که باور نمی کنید از کم نوشیدن آب باشد

آب برای سلامتی بسیار مهم است و در واقع به همه چیز کمک می کند. از آنجایی که حدود ۶۰ درصد از بدن را آب تشکیل داده است نیاز مبرم به نوشیدن آب دارید ، بدن نیاز به حفظ سطح هیدراتاسیون برای سوخت سلول‌ها و حفظ عملکرد مغز و بدن دارد.شگفت زده می شوید اگر بدانید چه مشکلاتی در بدن فقط با نوشیدن آب رفع می شوند!

مشکلاتی در بدن که باور نمی کنید از کم نوشیدن آب باشد

شما می توانید با نوشیدن آب هیدراته بمانید و برخی غذاها نیز می توانند به هیدراته ماندن شما کمک کنند، به خصوص آنهایی که محتوای آب بالایی دارند، مانند خیار، هندوانه، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی. با این حال، بسیاری از ما روزانه به اندازه کافی نوشیدنی نمی نوشیم و حتی منابع کم آب کننده مانند نوشیدنی های شیرین شده با شکر و مشروبات الکلی مصرف می کنیم که می تواند آب بدن را نیز از بین ببرد.بنابراین، اگر به اندازه کافی آب ننوشید دقیقا چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

احساس میکنید انرژیتان کم است

هنگامی که آب بدن کم می شود، متوجه کاهش شدید سطح انرژی خود می شوید، زیرا آب به هوشیاری ذهن و حفظ تعادل بدن کمک می کند. اگر در طول روز به اندازه کافی آب مصرف نکنید، بعدازظهر احساس خستگی میکنید و شاید نتوانید به کار خود ادامه دهید . یک بطری آب در دسترس داشته باشید تا به شما یادآوری کند که به طور مداوم در طول روز بنوشید.

مشکلات ذهنی

مغز شما به آب نیاز دارد (مغز ما تقریباً ۸۰ درصدش آب است) نوشیدن به اندازه کافی شما را از نظر ذهنی حتی در درازمدت تیز نگه می دارد. مطالعه ای در مجله Nutrients نشان داد که نوشیدن آب سلامت مغز را تقویت می کند و از کاهش حافظه و خواب آلودگی ذهنی جلوگیری می کند.

کم آبی خطر سکته مغزی شما را افزایش می دهد

کم آبی بدن می تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد و زمان بهبودی را طولانی تر کند، در صورتی که این مورد را داشته اید. بنابراین، به میزان نوشیدنی خود توجه کنید. اگر ادرار شما زرد تیره است یا احساس ضعف می کنید، مقداری آب بنوشید.

ممکن است بد خلق باشید

کم آبی می تواند شما را تحریک پذیر و بدخلق کند. دو مطالعه که در دانشگاه کانکتیکات انجام شد، زنان و مردان را در یک سری آزمایش‌های شناختی مورد مطالعه قرار دادند و دیدند که کم‌آبی بدن آنها را به خلق بد، خواب‌آلودگی و حتی سردرد می‌کشاند. اگر کمی تحریک پذیر هستید و دلیل آن را نمی دانید، آب بنوشید و ببینید آیا هیدراتاسیون به شما کمک می کند یا خیر!

کم آبی منجر به پرخوری می شود

گاهی اوقات ما تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیریم، پس بنوشید و ببینید آیا این به شما کمک می کند تشخیص دهید که بدنتان واقعاً چه چیزی نیاز دارد. اگر بعد از آن هنوز احساس گرسنگی می کنید، پس بخورید! مهم است که به نشانه های بدن خود گوش دهید و با آنچه که نیاز دارد به آن انرژی دهید.

کم آبی  متابولیسم شما را کند می کند

آب برای تک تک عملکردهای بدن مورد نیاز است، بنابراین وقتی کم آب می‌شوید، متابولیسم شما به طور طبیعی کند می‌شود و با آن، سطح انرژی شما نیز کاهش می‌یابد. هیدراته ماندن مناسب می تواند آنچه را که بدن برای عملکرد نیاز دارد به شما بدهد تا بتوانید بهترین احساس را داشته باشید.

نوشیدن آب سردرد را از بین می برد

از آنجایی که مغز شما به آب نیاز دارد، در صورت کمبود آن می تواند منجر به سردرد و خستگی شود. پس قبل از مصرف دارو ابتدا مقداری آب بنوشید و استراحت کنید. این سر درد ممکن است بدون نیاز به انجام اقدامات دیگری از بین برود.

با نوشیدن آب به پوست خود کمک کنید

پوست ما برای سالم ماندن و هیدراته به نظر رسیدن به آب نیاز دارد. مصرف نکردن نوشیدنی کافی می تواند اثرات پیری را افزایش دهد. با آب ناکافی، کلاژن می تواند ترک بخورد و منجر به خطوط ظریف و چین و چروک شود. به همین دلیل است که افراد برای داشتن ظاهری نرم و لطیف به محصولات مرطوب کننده و آبرسان در رژیم مراقبت از پوست نیاز دارند تا آب مصرفی خود را تکمیل کنند.

نوشیدن آب در ورزش ضروری است

هنگامی که عرق می کنید، الکترولیت ها و آب از دست می دهید، بنابراین نوشیدن قبل، حین و بعد از تمرین برای جبران ذخایر از دست رفته مهم است. همانطور که در یک مطالعه در Physiological Reports نشان داده شده است، اگر آب کافی ننوشید در طول تمرینات ممکن است از کمبود آب رنج ببرید و بدن شما ممکن است به اندازه کافی چربی نسوزاند.

اضافه وزن

کمی افزایش وزن زیاد مهم نیست اما ، اگر در طول زمان ادامه یابد یا به طور خاص در ناحیه شکم باشد، می تواند شما را در معرض خطر بیشتری برای بیماری های مزمن مختلف، از جمله دیابت، بیماری قلبی و غیره قرار دهد. نوشیدن آب حتی می تواند به کاهش وزن شما کمک کند، به خصوص اگر آن را به جای نوشیدنی های شیرین یا سایر نوشیدنی های با کالری بالاتر می نوشید. آب سیر کننده است، بنابراین می تواند به شما کمک کند در بین وعده های غذایی و میان وعده ها کمتر احساس گرسنگی کنید، اگرچه نباید آب را به عنوان جایگزین غذا بنوشید.

 

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت )

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.