• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
9

جزییات آخرین وضعیت سیل در استان فارس

  • کد خبر : 42626
  • 23 جولای 2022 - 10:57
جزییات آخرین وضعیت سیل در استان فارس

درپی بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در سه شهرستان شرقی فارس، پنج نفر جان باختند و عده‌ای مصدوم شدند.بخشی از مسیر رودخانه آن قسمت بارندگی نبوده و با توجه به اینکه روز جمعه و تعطیل بود، تعدادی از مردم بی احتیاطی کرده و در بستر رودخانه نشسته بودند و استراحت می کردند که متاسفانه سیلاب تندی آمد و تعدادی از مردم که فرصت فرار از مسیر سیل را نداشتند با خود برد.

سیل در استان فارس

فرهاد طهماسبی نماینده مردم نی ریز در مجلس شورای اسلامی ، درباره آخرین وضعیت حادثه سیلاب رودخانه رودبال استهبان که روز جمعه (۳۱ مردادماه)گفت: بخشی از مسیر رودخانه آن قسمت بارندگی نبوده و با توجه به اینکه روز جمعه و تعطیل بود، تعدادی از مردم بی احتیاطی کرده و در بستر رودخانه نشسته بودند و استراحت می کردند که متاسفانه سیلاب تندی آمد و تعدادی از مردم که فرصت فرار از مسیر سیل را نداشتند با خود برد.

رودخانه رودبال جاری و دائمی است و پشت سد رودبال استهبان قرار داشته و بالاتر از سد مسیر رودخانه دائمی است، اما در فصول بارندگی حجم آب زیاد می شود و بستر رودخانه بزرگ است که بعد از آن بستر بزرگ مسیر مختصری محل عبور آب بوده و باقی بستر خشک و سایه درختان برای استراحت است که معمولا افراد حادثه دیده در بستر رودخانه ساکن بودند.

۲۳ نفر مجموع تلفات این سیلاب

در این حادثه عده ای مصدوم و مفقود شدند که تا الان هم تعدادی جنازه پیدا شده است و با افراد مفقودی حدود ۲۳ نفر مجموع تلفات این سیلاب می شود. در حال حاضر تعدادی جنازه پیدا شدند و تعدادی هم فعلا مفقودند که تیم های امدادی در حال جستجو هستند.

تمام دستگاه های امدادی، اجرایی و بسیح از دیروز (جمعه) که این اتفاق افتاده در صحنه حضور دارند و در حال امدادرسانی و جستجو هستند و اجساد را کشف می کنند. همچنین تیم های بسیجی از شب گذشته به طور مداوم در حال جستجو هستند و نیروهای هلال احمر نیز در محل سیل ساکن و مستقر هستند.

برخی از مصدومان ضربه مغزی شدند و یا نیاز به احیای ریوی دارند

نماینده مردم نی ریز بیان کرد: از مرکز استان نیز تیم هایی اعزام شده اند و آقای استاندار نیز در راه برای حضور در منطقه هستند. همچنین شهرستان های نی ریز، استهبان و داراب هم مصدومین حادثه را پذیرش می کنند و اعلام آماده باش کردند، چراکه برخی از آنها ضربه مغزی شدند و یا نیاز به احیای ریوی دارند.

چند نفر سکته قلبی کرده اند و چند نفر مصدوم بدحال نیز در بیمارستان های نی ریز و استهبان بستری اند که منتظر اعزام به مرکز استان برای عمل جراحی جمجمه هستند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.